måndag 26 november 2012

Full rulle..

Ja så har bloggen blivit lidande igen. Suck! Skulle behöva en drös extra timmar varje dygn. Hinner inte med allt jag vill göra. Men hoppas det blir bättre efter den stora dagen för just nu kretsar mitt liv runde den och barnen ♥ dessutom så är det svårt och sitta ner på dagarna eftersom nu Edvard tar sig runt och river och drar i allt. Datorn är speciellt spännande så det går knappt och göra något när han är vaken hihi

Förra onsdagen var vi till veterinären med Boris. Han hade börja dricka kopiöst mycket vatten och pissar där efter både i tid och otid, det visade sig vara en kraftig urinväg infektion :( Så vi fick en kur med antibiotika. Mattes lilla skrutt ♥

Förra lördagen så blev Björn kidnappad för sin svensexa. De hade haft skoj. Han fick skämmas lite han med :-) Jag och barnen körde på en extra mysig dag hemma. Vi var ute och kratta lite löv, lekte i sandlådan och gungande innan lunch. På eftermiddagen var vi och handlade band, lite matgrejer och lördagsgodis. Sen gick vi och lekte borta vid klätterställningen. Barnen hade skoj. Tog oss latheten och åt på McDonalds innan vi åkte hem för och ha kvällsmys. När barnen somnat så satte jag mig och kolla på film och åt godis.






Söndag morgon, ingen Björn hade kommit hem och vi som skulle iväg på frukost kalas till David som fyllde 11. Mysigt med frukost. Jag gillar goda frukostar. Tycker det är mysigt och sitta länge med tända ljus och bara ta det lugnt. Ringde iallafall Björn som hade sovit hos en kompis, och frågade hur han ville göra. Men det var ju klart att han ville vara med och fira sin bror. Så vi hämtade upp honom och åkte dit. Firade David, fick en god frukost. Barnen lekte och vi pratade. Runt halv tolv tolv så susade vi hem Edvard var trött och det började bli dags att tänka på lunch. Resten av dagen blev lugn. Björn kände sig seg så han gick och la sig en stund..

I onsdags hade vi en fartfylld dag rakt igenom. Kl 10 hade Lisa, jag och min brudklänning bestämt en träff. Lisa skulle kolla hur mycket som behövdes sys in samt läggas upp. Kommer att bli så bra! Hihi Klockan 14 så hade vi utvecklingssamtal på förskolan. Var bara bra ord vi fick. Hon är en lugn tjej som står med båda fötterna på jorden. Hon känns trygg på sig själv och sin omgivning. Hon är en bra kompis som gärna tar hand om sina kamrater. Gillar att leka i "lägenheten" där många av hennes kompisar oxå gillar att leka just nu. Älskar samlingen med sång och lek, siffror och bokstäver är hon också väldigt intresserad av. Mamma och Pappa är så stolta ♥ ♥ När vi var klara så hämtade vi upp Engla. Hon blev så glad att pappa var med och hämtade.. Sen åkte vi hem och gjorde klar det sista inför vårt besök av vår präst Andrea som ska viga oss. Hon var jättegullig. Kommer bli så bra det här. När hon åkt så packade vi i ordning oss för att ta oss in till stan. Vi var bjudna till Micke och Niklas för lite tacos samt tårtprovning och genom gång av festhäfte samt lite andra detaljer om bröllopet. Vi var hemma halv elva och barnen somnade när vi nästan var hemma, så det blev en sen kväll för dem.

Då Boris inte blivit bättre på en vecka så ringde jag veterinären igen på torsdagen och fick en tid på kvällen. Tog en blodanalys som visade höga socker värden, vilket kan tyda på diabetes. Så vi fick insulin utskrivet så får vi se hur det går.. Lilla skithunden då ♥

Helgen som va har varit lugn. Bröllopsbestyr på högsta nivå :) Igår så var jag inne i stan med Fia och Heidi. Käkade lunch och strosade runt en sväng på stan innan det äntligen var dags för bio och sista Twilight filmen. Åh så bra den var!! vill se igen!! Efter filmen så for vi alla hem till sig och när jag kom hem så fick jag veta att Edvard hade ramlat på näsan och fått näsblod samt spruckit läppen. Stackars min lilla prins men han besvärades inte av fläskläppen och såret.. Idag hade svullnaden lagt sig men såret var kvar.. Lilla skrutt ♥

Idag har vi varit hos Petra och Charlie heela dagen. Tillsammans med Rebecca och Liam bakade vi pepparkakor i mängder. Riktigt mysigt och göra det med barnen. Petra bjöd även på en fantastisk lunch och så var vi ute en sväng och lekte innan vi fikade på pepparkakorna.



Nu ska jag röja av det sista i köket efter brödbaket innan jag kryper ner i sängen. Tyvärr får jag fortfarande inte upp några bilder.

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar