söndag 16 juni 2013

De Bästa Septembermammorna

Förra helgen var det ju lång helg. Hela familjen var lediga torsdag, fredag, lördag och söndag.

Onsdagen var en halv dag för Björn iallafall, jag slutade en timme tidigare med. Så det var bara hem och byta om och sätta oss i bilen och fara till Södertälje för att fira min kusin Matildas student :) Mycket och mat och trevligt sällskap när vi väl kom fram - var mycket köer :S

Torsdagen flöt förbi. Barnen var med farmor en stund och badade. Jag och Björn passade på att röja och fixa lite inför helgens planerade bravader.

Fredag förmiddag så var jag och Boris på ett besök på djursjukhuset igen De hittade ju ett blåsljud på hjärtat sist vi var där så nu skulle de kollas upp med ultraljud. Det såg bra ut, inget vi behövde göra något åt just nu mer än att kolla upp det igen om  fortsatte vi med fixet inför att mitt fina mammagäng  år.

När vi kom hem så var grävaren hos oss för att täppa igen efter vi grävt för avloppet. Han tog även bort de gamla avloppsbrunnarna och tog bort jordkällaren :) Härlig!!

Sen fortsatte vi med fixet inför att mitt fina mammagäng som jag lärde känna på nätet när jag var gravid med Engla. Hade bjudit in hela gänget (som bor lite utspritt över hela landet) på lite trevlig samvaro. Förra året var vi ju hos Sanne i småland. Hälften av gänget (totalt 10 st) skulle komma.

På eftermiddagen kom de första gästerna. Sanne, Per, Ida och Erik. Så fantastiskt roligt och se barnen, fast det var 1 år sedan så tog det bara 2 minuter så var de full gång och leka. Poolen var en riktig isbrytare! Skönt för barnen och få svalka ner sig och sträcka på benen efter den långa resan från småland :)

När de hade installerat sig i allrummet som vi gjort i ordning till dem. Sen fixade vi i ordning lite tacos och myste på altanen. Efter middagen tog vi os in till Sigtuna för att gå lite på strandpromenaden, åt glass på bryggan. Så kul och se tjejerna, de hade verkligen hittat varandra ♥




När vi kom tillbaka så var det dags och natta lite barn och sen gick vi i säng själva.

Efter frukosten på lördag morgon började nästa gäster rulla in. Veronica, Tommas, Theo och Tim. Även där blev poolen en hit och isbrytare. Sen kom Josefin och Ali samt Agnetha, Benjamin och lilla Jonna.

När alla kommit så grillade vi lite korv, så blev det lite ponnyridning, lite tårta till fika och så skattjakt till barnen. Till kvällen så åkte vi och hämtade lite pizza/kinamat och äta. Barnen lekte och vi vuxna pratade.






Hade en otroligt trevlig dag! Till kvällen så kröp jag och Sanne upp i soffan me lite chips och godis och kollade på Prinsessans Madeleines bröllop, så fina de var.

Söndagen blev lugn. Sanne och familjen åkte hem en stund efter frukost. När de åkt så lekte vi lite med barnen. På eftermiddagen vräkte regnet ner, åskan mullrade så kröp jag och Engla upp i soffan med lite mys och kollade på höjdpunkterna från bröllopet, medans Edvard sov och B satt och spelade.

Vaknade av att Ida och Erik stod och pratade med Edvard ♥



En toppen helg helt enkelt!

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar