måndag 3 juni 2013

WOW vilken helg!

Vilken helg vi har haft!

I fredags var jag och barnen lediga. Då åkte vi till syrran för att mysa lite. Hon bjöd på god lunch och fika. Barnen busade och myste. Jag gjorde i ordning mig och lämnade barnen med moster som skulle vara barnvakt över natten, för jag och Björn skulle ut och äta sommar middag med hans jobb.

Så jag åkte till kontoret för att möta upp Björn. Väl där bestämde vi oss för att göra T och E sällskap till restaurangen, dock behövde ju T hem och hämta E och ta en snabb dusch. Så vi fick ett glas vin in väntan på att de skulle bli klara. Sen tog vi pendeln till stan och promenerade bort till Arme museet där middagen serverades. Det börjades med fördrinkar och mingel ute på gården. Sen serverades en fruktansvärt god grillbuffe. Åt så jag storkna. :) Gott vi, blody mary och trevligt bordsällskap :)

Efterrätt serverades det jordgubbsmousse och moccapannakotta :)
Öppen bar efter maten, dj och dansgolv. Mötte upp E efter maten och lärde känna L. Oj vad trevligt vi hade, efter lite mera vin så vågade vi oss upp på dansgolvet och där var vi mer eller mindre hela kvällen.

Klockan 01 stängde dem, då drog vi vidare och tog oss en drink på Fridays. Tog oss sedan en sväng förbi donken innan vi tog nattbussen hem. Var hemma kl 04.

Sov bort halva lördagen. Gick upp klockan 13 och åt lite. Vaknade till och slöade lite innan vi tog oss hem till syster och barnen. Mormor och morfar var där, de hade kommit upp på fredagkvällen. Slöade lite hemma hos dem. Blev bjudna på grillat till middagen. Ute vräkte regnet ner och åskan mullrade högt. Men mysigt hade vi. Avslutade middagen med rabarberpaj och vaniljsås MUMS

Igår söndag så åkte jag in till stan för att möta upp Heidi. Vi hade en tjejdag bara hon och jag. Åt lunch på Fridays, strosade runt i gamla stan och bara njöt. det var så mysigt och få lite egentid med min gumma ♥

                                   

När jag kom hem så grillade vi och så fick barnen kvällsbada i poolen på altanen innan det var dags för dem att krypa i säng och för mig och Björn att slänga oss i soffan efter att vi pysslat i trädgården, men myggen jagade in oss.

Denna veck bli kort. Slutar lite tidigare på onsdag då vi ska iväg på studentfirande. Björn jobbar halvdag på onsdag och en lycklig Engla ska få följa med pappa till jobbet ♥ Sen är hela familjen ledig torsdag, fredag, lördag och söndag - myyys ♥

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar