söndag 18 augusti 2013

Semester

Bättre sent än aldrig så kommer här ett inlägg om vår semester :) Har varit lite seg på att blogga. Inspirationen har inte funnits och sen har Björn blockerat datorn en del :)

Vi hann med en del fast vi inte gjort så mycket känns det som.
Björn har byggt lekstuga som har tagit längre tid och kostat mycket mer än vad vi hade tänkt. Men fin blir den :)



Jag började semestern med att städa och rensa uppe på övervåningen. Min garderob och barnens garderob. Samt deras böcker och leksaker. Puh de har på tok för mycket saker! Passade även på att flytta in Edvards spjälsäng till Engla så nu delar de rum. Har funkat överförväntan bra!!

Daniel och Linnea var förbi en sväng på måndagen. De behövde fly huset då Therese behövde sova. Barnen busade, hoppade vattenspridare och så blev det självklart fika :)




Jag och barnen har varit hemma hos Fia och Patrik på tisdagen. Tanken var att vi skulle bada i deras pool och bara chilla lite ute i solen men just den dagen valde molnen att rulla in :( o så blåste det massor. Men Engla ville bada ändå så hon hoppa i, givetvis ville ju även Edvard bada oxå och eftersom Fia har en lite större pool så kan han ju inte bada själv så det var bara för mamma och byta om och hoppa i. Fåglars vad kallt det var!! Edvard kom ner till knäna sen började han gallskrika. 3 ggr ville han prova innan han tappade intresset - tur för mamma ;)



Blev bjudna på lunch och fika så myste vi resten av dagen innan det var dags att åka hem..

På torsdagen var det dags för ett BVC besök. Edvard har ju hunnit bli 1,5 år!! Han var så duktig, dock ville han inte göra allt som man ska göra på kontrollen, men både mamma och pappa intygade att han har gjort de sakerna hemma :)

Stora killen ♥


Fina mått hade han med (120130 - 1 år)

Vikt: 17 kg (+2 kg)
Längd: 89 cm (+8.3 cm)
Huvudomfång: 52.5 cm (+1.2 cm)

Sen fick han en spruta i armen och den var inte rolig men det gick fort över iallafall ♥ Vår stora fina kille

Efter BVC så hade jag och Fia bokat en date med mamma för när hon fyllde 50 (för snart 2 år sedan) så fick hon en spadag av mig och Fia. Då var jag höggravid med Edvard och tanken var att vi skulle komma iväg innan han kom men hittade ingen dag som alla kunde. Sen så gick tiden och nu är ju Fia höggravid, så nu passade vi på! Så vi möttes upp på centralen så strosade vi runt lite innan vi gick och åt lunch. Sen tog vi oss till centralbadet. Simmad lite, solade och badade. Mamma fick en behandling som hon hade valt. Jag och Fia satt och chilla lite medans mamma hade det skönt. Vi började känna oss ganska färdiga där när mamma var klar.

Mamma och sis ♥



Då tog vi oss ut på stan igen och började sakta men säkert ta oss till restaurangen där vi tänkte att vi skulle äta middagen. Väl där så hade vi de mysigt. Åt god mat, jag och mamma drack lite vin och så pratade vi. Sen var det dags att börja bege sig hemåt igen så vid 22 var jag hemma igen. Hade en toppen dag iallafall och vi sa att vi ska ha en mamma-döttrar dag snart igen ♥

Fredagen flöt förbi. Fixade lite på altanen med nya dynor till de nya utemöblerna och ett nytt parasoll. Vi bjöd över grannarna på lite grillad hamburgare. Trevligt att få umgås lite med dem :)

Mys med fina grannar


På lördagen började jag och Engla att måla inne i lekstugan, med efter en stund lessna hon och pep upp till grannen för att bada istället så jag fick avsluta i fred :)

Skoj med vatten

Måla måla måla

Edvard ♥ jordgubbar


Efter middagen så åkte vi och bada. Härligt varmt var det och Engla ville inte alls gå upp. Fick muta henne med att hon och jag kunde åka och bada imorgon när Edvard sov.





Sagt och gjort så på söndagen så åkte vi och bada. Hade lunchpicnic vid stranden och. Mys och få lite egentid med henne ♥



Till kvällen kom Jana och Calle för att äta lite middag med oss. Engla verkligen avgudar Jana.



På tisdagen så kom Fia och Patrik för att äta lite tacos med oss. Hade virkat ett par skor och en vagnmobil till bebis som jag ville lämna över till dem :)





Onsdag var vi hemma hos Lollo och Jonas på middag. Mycket trevligt! Gott var det med och jätte gott vin fick vi eller jag då eftersom Björn körde :D Barnen lekte och vi myste!




Torsdag och fredag var lugn, vi var och bada och njöt av soligt väder!



På lördagen klev vi upp tidigt. Jag klev upp 4,30 straxt innan 5 väckte jag Björn och straxt efter 5 väckte vi barnen. 5,30 satt vi i bilen på väg till värtahamnen och Silja terminalen, för en kryssning. En kryssning för att komma hemifrån lite och för att kunna ge 100 % uppmärksamhet till barnen :)

Härlig sol kl 4.30

I väntan på båten

Spännande när båten lämnar hamn


Min fina familj ♥

Skoj i bollhavet

Mina fina grabbar ♥

Grabbarna blev inte lika störda av blåsten..

... som jag och Engla med allt hår :D

Spännande att får spela lite :) Hon gick + iallafall

Spelade Bingo

Engla vann :)

Edvard fick ett tröstpris han med :)

De hade gjort om konferensrummet till lekrum
och där tillbringade vi mycket tid:)

Mys med välle i hytten

En fantastisk solnedgång ♥


En mysig resa, barnen lekte massa och så åt vi lite godis. När vi kom hem på söndagen var vi möra hela familjen. Så det blev en lugn dag att ladda batterierna på innan det var dags att packa för förskola och jobb, för mer semester än så hade vi inte tillsammans denna gång.

På söndagen fick även vår lilla gata en ny medlem! Carran och Micke fick en liten dotter ♥ Grattis!

Hoppas er sommar har varit bra!

Kram på Er!





1 kommentar:

  1. Vilka fina skor du virkat! Vart gick färjan? Kramar =)

    /Marie

    SvaraRadera