lördag 20 juli 2013

Juli

Huva bloggen blir verkligen lidande just nu. Ibland funderar jag på att ge upp bloggen men samtidigt gillar jag att skriva i den. Mycket för att det blir en som en dagbok om barnen :)

Vad har hänt sedan sist? Förr förra fredagen var Björn iväg på AW med sina kollegor. Då hade jag och Therese bokat in att hon och Linnea skulle komma hit (Daniel skulle oxå på AW). Så vi lagade lite mat tillsammans, fredagsmyste med barnen och när barnen somnat så tittade vi på film och myste.

Skoj och busa!



Resten av helgen var väldigt lugn. Jag jobbade på lördagen, Björn och barnen myste hemma.

Gott med godis :O



Söndagen så tog vi oss ner till stranden för lite bad och fika. Mycket folk och man kände typ hälften av dem ;)


ÅH så roligt!


Gott med fika på stranden



Förra veckan gick fort. Jag jobbade. Björn hade ju semester och barnen sommarlov så de har busat hemma i poolen, på studsmattan och i lekparken.

I måndags efter jobbet så tog jag pendeln in till stan för att träffa Micke. Hans föräldrar var även där så vi tog oss ut till Djurgården för att äta på restaurangen som han och Niclas gifter sig på snart. Ska ju hjälpa till och fixa med blommorna så jag ville få en känsla av hur det skulle se ut :) Sen åkte vi hem till Micke för lite fika innan det var dags att åka hemåt.

I onsdags så var jag och Frida på en spontan date. Vi åkte till Kista för lite middag, shopping och bio.
Fyndade ny bikini vilket var välbehövligt. Sen såg vi "Tyskungen" Helt enkelt en mysig kväll. Var länge sedan vi sågs och nu skulle de iväg på semester så vi passade på att få lite tid ihop.

Jag och Frida ♥


I fredags var jag ledig och tanken var att vi skulle åka hem till Fia och busa men hon var så tokförkyld så vi valde och stanna hemma. Har inte lust och bli sjuk nu. Så på förmiddagen badade barnen i poolen och jag låg brevid och solade lite. Efter lunch så åkte vi till Eurostop för att klippa Edvard. Hans första frisörbesök. Gick toppen bra! Han var så duktig, satt och tittade på Stora maskiner på telefonen och så hade han en egen passuppare som busade med honom medans frisören klippte.



Han blev så fin!

Klart man ska ha en traktor
när man varit så duktig

Mys på altanen


Jobbade på lördagen igen, T ville byta så hon fick vara ledig och och hon jobbade min måndag :)
Till kvällen kom Sandra och Patrik. Vi grillade lite och snackade.



I söndags så var B iväg och träffa lite kompisar och spela spel. Tanken var att jag skulle träffa en kompis med det blev inställt så jag och barnen tog en tur till IKEA på eftermiddagen. Fikade lite, de fick leka lite.

I måndags var vi hemma hos mamma och pappa, barnen ska vara där ett par dagar och busa :) Fick god middag och så väntade vi på glassbilen som 2 timmar sen äntligen dök upp :) Det var spännande tyckte Engla som inte sett den förut :)

Vattenslangen var rolig

Bamse yatzy på altanen efter badet


I tisdags jobbade jag och Björn har börjat bygga lekstugan vi har planerat ett tag. Efter jobbet så drog vi en ny vända på IKEA. Hade hittat utemöbler som vi köpte :) Tog en middag på Max efter :)

I onsdags så slutade jag tidigt så Björn kom och hämtade mig på motorcykeln och vi tog oss en tur. Åkte bort till södra sidan av stan för att åka "Slingerbukten". Vid Rosenhill stannade vi och åt middag innan vi susade in till Sveavägen för lite glass och mc span vid donken innan vi for hem.. Kvart i elva kom vi hem och 20 mil han vi köra. Kan säga att rumpan var öm :)




Torsdagen flöt förbi fort, jobbade sista dagen innan semestern och kvällen tillbringades hemma.
I fredags efter frukosten så åkte jag och hämtade barnen hos mamma och pappa. De hade haft det så bra. Lekt i lekparken, varit på sagostigen, badat både i poolen och i sjön, åkt raggarbil och bara busat ♥
Vi åt lite lunch hos mamma innan vi åkte. På vägen hem så stannade vi hos Heidi och pojkarna för lite fika och lek. Barnen var lite blyga i början, de var lite trötta med men efter en stund var det full rulle. Mys och få prata lite med Heidi med ♥

Elias visar sina leksaker ♥


Caspian och Edvard

När vi kom hem så plockade vi upp Björn och susade vidare till Farmor och Patric för att få lite middag i magen. Vi plockade lite hallon som vi åt till efterättsglassen. MUMS!


Gott med hallon

Bus med Patric

Idag har vi invigt de nya utemöblerna. Sen har Björn varit ute och byggt och jag har städat och rensat uppe bland mina och barnens kläder. Möblerat om lite lätt i Englas rum, ställt in Edvards säng där så nu är tanken att båda ska sova där inne. Men det blev väldans tomt i sovrummet.. Nattningen idag gick iallafall toppen med båda barnen i samma rum :)

Äntligen är det semester för min del. Får se vad vi fyller dessa 2 veckor med för skoj :)

Kram på Er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar