onsdag 10 oktober 2012

Här går det fort fram..

Nu blev det en vecka sen jag bloggade sist. Det är inte alls meningen att det ska gå så lång tid emellan gångerna men just nu är det så mycket med barnen, huset, träningen och bröllopsplaneringen.

Jaha vad har hänt sedan sist då? 

Förra onsdagen hade vi BVC på förmiddagen. Gick toppen :) Resultaten kommer i ett eget inlägg straxt efter detta :) Efter BVC så åkte jag och Edvard till Väsby för att leta efter lim. Hittade tyvärr inte de limmet jag sökte men där emot hittade jag skor och väska till bröllopet :) Passade på att klippa topparna medans Edvard sov - Skönt! Sis kom förbi en snabbis så vi passade på att käka lite lunch! Hon var så glad för hon har fått ett nytt jobb :) Grattis till henne ♥ När jag hämtat Engla så åkte vi hem och hade lite fruktmys. Piffade till det med lite glass och kex till henne och en liiiten skiva glass till mig, Edvard fick klara sig utan :)

Mumsig lunch med chevre och rödbetor

Fruktmys ♥


I torsdag så hade jag och Petra bestämt en fika efter lunch men vi bokade om så jag åkte dit direkt efter  lämningen på dagis. Rebecca och lilla Elin kom med oxå. Petra bjöd på en spontan liten lunch med linssoppa och hembakt bröd. Var väldigt trevligt. 

Edvard firade kanelbullensdag i Englas gamla kanellbulle pyjamas
Vi andra åt bullar :)


I fredags hade vi en mysdag. Vi var på öppnis på förmiddagen, var soppfredag - morotssoppa väldigt gott. Engla lekte järnet med Alinah som oxå var där :) Efter öppnis åkte vi till affären för att handla lite fredagsmys innan vi åkte hem och väntade på att Björn som kom hem lite tidigare. Vi hade bestämt att vi skulle åka och bada med barnen. Var riktigt mysigt och båda barnen verkade uppskatta det. Resten av kvällen hade vi bara en massa mys ♥

Mina fina älsklingar

Var helt ensamma i de små bassängerna
Bästa med att med att gå på fredag eftermiddag

Glader!

Bästa fredagsmyset

Edvard har den skönaste sovstilen


I lördags blev det en ute dag. Vi gick ute efter frukost, Björn drog iväg för att åka lite MC med Calle, medans jag och barnen fixad och städade ute. Rensade ogräs, plockade äpplen, klippte gräset, plockade undan lite leksaker och utemöblerna. När Björn kom hem så monterade han ner studsmattan och fixade :) Gick inte in förrän det var dags att äta middag.

Pyntade lite fint på trappen

I söndags så var Björn och Edvard iväg till tippen med lite skit medans jag och Engla var uppe hos Carran. Engla fick rida på Carrans nya lilla ponny Alvin :) Blev en rundtur i skogen o vad Engla tyckte det var skoj!! Sen blev det fika i solen som värmde. Så klart solen skulle skina när man tagit undan möblerna. Men det löste vi :)

Hönorna njöt av solen. Deras favvoplats på morgonen

Lycklig tjej ♥

Mys i solen


Efter lunchen så åkte vi iväg till barnens farfar som fyllde år i veckan. Blev lite kakor och tårta. Väldig trevligt. 

Lajjar med farbror Eric


I måndags så var jag o barnen hos Therese och Linnea. Där det bjöds både på god lunch och mumsigt fika. Barnen lekt även om det var lite gnäll från bådas håll. L har kommit in i perioden "allt är mitt". Är glad att Engla är ur den fasen men vi har ju Edvard kvar öjöjöj hur ska det gå? ;)
Tack fina Therese ♥

Hänger med Linnea

Engla ville oxå vara med

Wii


Igår så var vi på öppnis en sväng jag och Edvard. Som vanligt då :) Edvard lyckades komma upp på fötterna för första gången helt själv. Wii!! Sen åkte vi och handlade innan vi hämtade sessan på förskolan. Det blev en spontan date med Rebecca och Petra. Dock så hade vi 3 trötta 3 åringar som avlöste varandra med grin o gnäll. Så det blev en snabb fika innan vi åkte hem.

Edvard tyckte det var kul o hälla ut Boris vattenskål
och sen kika i skafferiet

Lekdate - den stunden alla barn var glada :)

Engla och Elin snackar lite


Idag tyckte Edvard att det var morgon klockan 5. Vid halv sex så gav jag upp och gick ner med honom. Började då med dagens projekt städning. Så idag har jag storstädat hela huset!! Skönt och ha det gjort!! Efter dagis så åkte vi till stinsen, hittade äntligen limmet (spraylim) som jag letat efter.. Hittade några julklappar till barnen med :) Lika bra och börja i tid :) Hämtade Björn på jobbet när vi åkte hem.

Uppo hoppa mamma klockan är 5

6,45 så däckar man på mamma
Sov dock bara 30 minuter

Sorterade Englas böcker efter färg idag

Skönt och ta igen sig efter den tidiga morgonen


Åh lite Edvard uppdatering, sedan 2 veckor tillbaka så ammar vi inte längre.. Så nu klarar han sig utan mammsen. Både ledsamt och skönt. Vi gosar på annat sätt istället. Sen är han på god väg på att börja krypa och det har kommit bara nu de senaste 2-3 dagarna. Märker skillnad bara från igår till idag :) Jag gissar på att kan kryper till helgen..

Kram på¨Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar