onsdag 17 oktober 2012

Mys pys i massor

En vecka går så fort! Ibland vet jag knappt vad jag gör, tur jag har bilderna och tjuvkika på.

I torsdags så var Björn hemma från jobbet. Han kände sig krasslig :( Så efter lämningen på dagis och när Edvard somnat i vagnen så gick jag ut i skogen och plockade trattisar. Perfekt eftersom Björn kund hålla koll på lillkillen så slapp jag dra med mig honom i skogen.

Hej herr kantarell

Nästan 3 kg blev det efter jag rensat dem


I fredags hade vi bokat med Petra och Rebecca. Vi hade bestämt att vi skulle gå ut i skogen med barnen och grilla korv. Vädret var med oss, så vi tog oss upp i skogen. De stora barnen lajjade, vi "byggde" ett vindskydd, de klättrade på en gammal tall som ramlat ner. De små kottarna låg nerbäddade i varsina vagnar och sov. Sen grillade vi korv och hade det mysigt.

Roligt och klättra :)

Myys ♥

Ser inte så värst roade ute

Men en "kamelrumpa" var visst roligt
Kiss och bajsåldern? - Javisst!


Efter skogen så åkte vi hem bytte om, packade det sista innan jag och barnen åkte hem till mamma och pappa. Vi kom före dem dock bara med ett par minuter. Senare kom även Fia och Patrik. Vi käkade middag och hade det allmänt mysigt.

Hejsan hoppsan, helt plötsligt stod han upp


I lördags så var vi på den ärliga marknaden i Strängnäs. Har inte gått på den sen 2009 då jag har jobbat de två senaste åren. Men det var precis som alla andra år så jag har inte missat något.. Men det var mysigt ändå. Engla fick åka karusell och dra lite "lotter". Vi gick runt och kikade lite, köpte strumpor och lite godis till kvällen.

Sockervadd är gott

Engla och Patrik ska åka "pariserhjulet"

Sötisar

Fick dra i snöre

Hon var dock inte alls nöjd med vinsten utan
blev sur. Ville inte ha den söta hunden..

Edvard blev iallafall glad för sin traktorballong

Engla blev sotis så hon fick en hon med :)


Skoj och busa i höstlöven



När vi kom hem så kom även Lars och Pernilla + barnen över. Pappa och Lasse hade varit ute och spelat golf med Arne men han kunde tyvärr inte komma :( Mamma hade gjort en supergod chiligryta. Drack lite vin och snackade massa skit mest hela kvällen.

Barnen hade ett eget bord :)

Fint sällskap :)

MUMMA!


I söndags ringde klockan innan tuppen hade gått upp. Gjorde mig i ordning och satt i bilen vid 7,15 på väg till Södertälje för att hämta upp Heidi, och utan barn i bilen så kan man poppa lite extra högt också :D Vi tog tåget för att ta oss till Älvsjö och underBARA BARN mässan. 8,45 kliver vi in i på Älvsjömässan 10,00 öppnad de. Tog de fel på tiden? Nä det gjorde vi inte men de 500 första besökarna fick en goodiebag med massa grejer i :) Tokiga? - Ja men det var vi inte ensamma om att vara!!

Lika många knäppisar stod och köa.

Dock fick vi ganska bra plats :) 4 st framför oss


Så gick vi runt där och kikade och plockade på oss ännu mer gratis saker :D Käkade lunch och njöt av att vara barnfria om än för ett par korta timmar - fast jag saknade dem små skruttarna som var hemma med mormor. När vi kände oss nöjda så åkte vi hem.

Gratis är gott


Resten av kvällen så hade vi bara mys. Vi stannade hos mormor och morfar till måndag för då skulle vi träffa Heidi igen fast med barnen denna gång. Det fick vi dock ställa in för straxt innan midnatt så kom mamma in till mig och fråga ifall jag hade alvedon till Engla för hon var skållhet :( Lilla pluttan. Hon fick alvedon och sov hela natten igenom.

Måndag så vaknade Engla och kändes ganska sval men blev varm igen straxt innan frukost. Vi fixade i ordning lite och packade ihop oss för att åka hem. Var hemma lagom till lunch. Resten av måndagen blev det bara massa soffmys med barnen. Engla hade fortfarande en släng feber när det var dags för nattningen.

Tisdag, Englas feber var borta. Men vi var bara hemma och myste hela dagen. Pysslade med lite grejer till bröllopet, var ute på promenad och fixade lite.

Idag var Engla tillbaka på dagis. Jag och Edvard svängde förbi Maria och Alvin för en andra frukost och lite recept tips. Åkte sen hem och fortsatte med pyssel. Mycket pyssel inför bröllop nu.

Vardagsbestyr


Nu blir det straxt sängen. Ska dricka upp mitt te bara.
Just det, jag skrev ju förra vecka att Edvard var på gång och börja krypa och att det skulle släppa till helgen. Så rätt jag hade! Nu kryper han ♥ Vår stora fina kille :)

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar