fredag 17 maj 2013

Förskolans dag och en mys fredag

Igår var det förskolans dag :) Enligt tradition så går de parad och möter upp den andra förskolan på orten och sjunger lite sånger tillsammans och så fikade de. I år fick barnen gärna vara utklädda till djur. Hmm o vi som inte hade någon djurutklädnad, så i onsdags kväll så sydde jag om en av Björns gamla t-shirts till en svart tunika. Sen rotade jag fram lite vit teddytyg som jag visste hade i en låda av den sydde jag en svans och så klippte jag till 2 trekanter som jag sydde på ett diadem och så fick de bli öron.

Sminkade lite morrhår och en rosa liten nos ♥ Finaste missen i byn.

*mjau*




På kvällen så var det fest för alla barnen, föräldrar och syskon. Nu hade jag ju stängning på jobbet så jag missade större delen av festen. Men Björn var där och det hade funnits korv, dricka och fika att köpa, lotter och ansiktsmålning.

Idag har jag och barnen haft en riktig mysdag då vi varit lediga. Tog en morgonpromenad innan Björn åkte till jobbet. Härligt väder




Vi var på öppnis på förmiddagen, var inte så mkt folk där men Frida o barnen var där, några pappor med barn. Sista sopplunchen för terminen och det serverades tomatsoppa med topping i form av pasta, bacon och fetaost. Mums!



Efter så tog vi en snabb tripp till affären för lite fredagsmys och middags grejer. Sen åkte vi hem och Edvard sov ute i vagnen och jag och Engla gjorde krullisar av maskrosstjälkar - barndomsminnen. Engla  var över och lekte en sväng med Jonathan.


Boris hittade en mysig plats o vila på 


Sen gjorde vi lite mellis i form av jordgubbar, vattenmelon och kakor Mys



Grillade till middag - lax. Gott! Sen blev det lite fredagsmys med barnen ♥ Nu sover dem, jag och B ska fortsätta fredagsmysa.

Kram på Ér!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar