lördag 4 maj 2013

Myslördag

Idag har vi haft en myslördag. Barnen vaknade straxt innan 7 så då gick vi ner och lät Björn sova en stund till. Kastade in middagen i ugnen för där skulle den stå fram till servering. Sen satte vi oss och titta på film - Happy Feet 2 eller ja Edvard satt o pilla med annat (han är eg inte intresserad av tv´n överhuvudtaget) Engla lessna efter halva och gick och lekte med Edvard och bilarna, medans jag satt och titta klart.

Gjorde i ordning lite frukost medans Engla gick upp och väckte pappa.
Efter frukosten så gick vi ut och fixade lite. Björn byggde en trappa till studsmattan. Engla och Edvard lekte och jag plockade lite på tomten. Engla och jag planterade lite när Edvard gått och lagt sig för vila.





Efter lunch så var jag iväg och handlade lite. Straxt efter jag kom hem så kom syrran och hennes man.
Busade lite med barnen. Så käkade vi lite middag - Pulled pork med tortillabröd och grönsaker. Sen blev det päron med valnötskola och vaniljglass till.

Nu är barnen i säng och Björn pratar med Erik i telefonen. Ska gå och ladda om diskamaskinen sen titta lite på tv innan sängen.

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar