torsdag 16 maj 2013

Underbar långhelg

Ja nu var det länge sedan jag bloggade igen. Men kvällarna går så fort!

Förra helgen var ju långhelg, dock jobbade jag på lördagen men den blev ju lång helg ändå eftersom Björn var ledig.

I torsdags så fick jag sovmorgon ända till kvart över 9. Skönt! Tog en sväng förbi jobbet på förmiddagen. Var tvungen och reda ut en grej jag missat :) Efter lunch så bakade jag och Engla lite muffins eftersom Petra, Charlie och Elise kom hit och lekte och fikade. Var länge sedan. Har inte haft lekdate sen i början av december. Tiden är knappt när man jobbar. Var mysigt iallafall barnen lekte och jag och Petra snackade.

Eftermiddagen hade vi familje mys och barnen fick all uppmärksamhet ♥

                                 

I fredags så var jag och barnen inne i stan en snabbis och fixade lite presenter. Vi passade på att gå till kungsträdgåreden och kolla på körbärsblommningen och äta mjukglass. Mys på hög nivå.

                                  

                                  

Fixade lite i trädgården med, fyllde igen lite hål efter stubbarna vi har dragit upp.

I lördags så jobbade jag. Gick toppen. Trivs så bra på jobbet! När jag kom hem så hade mamma och pappa kommit. De skulle vara barnvakt över natten, jag och Björn skulle på 2*30 års fest. Lollo och Niina firade sina 30 årsdagar tillsammans! Det bjöds på otroligt god mat iform av Italiensk buffe, gott vin, trevligt sällskap och femkamp. Vi sov över hos Lollo och Jonas :)

Söndagen så vaknade jag vid kvart i elva. Skönt och få sova utan att bli störd. Speciellt när man inte kom i säng förrän halv tre. Man är inte van och vara vaken så länge längre, speciellt inte när man varit vaken sen 06 och jobbat på det ;) Blev en lugn och skön förmiddag hos Lollo. Vi åt frulle, sen låg vi i soffan och degade under täcket en stund för att piggna på oss. Vid tvåtiden så började vi rulla hemåt till bustrollen som hade haft det så bra med mormor och morfar ♥

Eftermiddagen var seg, sov på soffan en stund - börjar verkligen bli gammal.

Denna vecka har gått fort, snart helg igen. Får se vad vi hittar på då :)

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar