måndag 8 april 2013

Älska ljuset

Åh så härligt det är med ljuset. Klockan är åtta och det är fortfarande ljust ute. Härligt :)

Helgen har gått fort. I lördags så fortsatte jag med att klippa äppelträden medans Edvard sov. Engla lekte på tomten och Björn var ute och åkte lite mc med Calle. Det hade varit gött i solen.

Till eftermiddagen drog Björn och barnen till Daniel och Linnea, medans jag gjorde mig i ordning och fixade till för tjejkväll. Nu blev vi bara tre stycken. Jag, Therese och Niina. Det var några som tyvärr inte kunde pga av magsjukor och dyl..

Vi åt gott, snackade lite skit och myste bara.

Söndagen så fortsatte vi ute i trädgården. Började rensa bland buskar och fixade. Barnen lekte och Björn höll på med avloppet. Anna och Patric kom förbi en sväng och lekte med barnen. Bjöd lite spontant på lunch och fika. Fick fina presenter med :)

Kvällen var lugn, var i väg och tränade och solade lite. Skönt, känns att jag börjar bli mjukare i kroppen och känner att faktiskt orkar med passet rakt genom samt att ta i lite till. Härlig känsla!!

Idag har jag jobbat. Edvard har fortsatt sin inskolning. Idag hade han varit själv där, Björn fick sitta i en 1.5 timme i personalrummet. Men det hade gått jättebra :) Imorgon är det dags att äta frukost där och sova så får vi se hur det går. Men det kommer gå bra :)

När jag kom hem från jobbet så ville Engla baka bullar så det gjorde vi. Vaniljbullar med choklad - jösses så gott det blev!

Nu blir det soffhäng innan det är dags att sova.

Kram på Er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar