lördag 6 april 2013

Inskolning och vårbestyr

Ja denna vecka har vi ju haft inskolning på dagis för Edvard. Det har gått så bra han verkar trivas så mycket. I onsdags så gick (för oj vad han knatar runt nu) han runt och spanade på alla roliga saker, jag höll mig hyfsat i närheten. I torsdags och fredags så satt jag i stort sett på en och samma plats hela besöket och Edvard gick runt, satt i ett annat rum och lekte med Kerstin (hans pedagog) brydde sig föga om mig. Var med på fruktstunden och samlingen. Satt så stilla och var fascinerad av alla barnen. När vi har kommit in i hallen på morgonen så går han direkt till dörren o står och väntar på att få komma in och leka :) Vår stora kille ♥

Efter inskolningen så har vi åkt hem och Edvard har fått sova ute i vagnen. Jag har börjat ta tag i vårbestyren på tomten. Börjat klippa äppelträden. Har ju varit så otroligt skönt ute. Har hunnit ca ett träd per dag när han sovit. Ja förutom igår för då sov han inte så länge.
Vi har varit ute efter att vi har hämtat Engla på förskolan. Barnen har grävt i grusgången och plaskat i vattenpölar. De har haft så roligt ♥

Mys

Åh så spännande

Plask plask 

Skitiga barn är glada barn
När vi kommit in så har Edvard varit lite som ett plåster på mig, väldigt kramig och gosig. Är nog en reaktion på all "egentid" på förskolan :)

Annars har det varit lugnt. Kom i väg och tränade i torsdag - utan Frida då de inte är hemma denna vecka.

Vi får se vad denna lördag har att erbjuda, ikväll kommer iallafall lite tjejkompisar och äter lite mat och dricker lite vin - MYS!

Dags att väcka Björn och äta lite frulle.

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar