söndag 28 april 2013

Jaja jag vet!

Jaja jag vet!! Jag är dålig på och uppdatera! Två veckor har gått i det "riktiga" livet. Det funkar bra, inte så mycket tid över till annat dock. Jobbar, tränar och myser med barnen. Edvard trivs bra på förskolan. Men man märker på barnen att det är mycket och långa dagar för det är trötta barn vi har när vi hämtar dem. Men det går det med :)

Förra helgen hade vi fint besök båda dagarna. På lördagen så jobbade jag. Engla och Björn var på jumpan där det var avslutning. Diplom delades ut och så fick de fika. Min duktiga lilla gymnast ♥ Edvard hade varit med farmor under tiden.

När jag slutat jobbet så tog jag en sväng in på affären innan det var dags att bege sig hem o hoppa i duschen och förbereda maten. För till middagsgäster hade vi en av Björns äldsta vän Jonas och hans familj på besök. Mia hade jag bara träffat en gång innan och det var på vårt bröllop och då han vi inte tyvärr prata så mycket. Mias son Bastian var en riktig gullunge och barnen lekte fint tillsammans ♥
Idag 28/4 så fick vi ett sms att deras gemensamma barn hade kommit till världen - en liten Olle ♥ Massa grattis

Bjöd på tacos och så äppelpaj och vaniljvisp till efterrätt, mumma :) Hade en riktig trevlig kväll.
När de åkte hem så slöade vi bara i soffan :)

Bastian gillade verkligen vaniljvisp



På söndagen hade vi en ute dag. Eldade och fixade i trädgården. Barnen lekte. Var och tränade en sväng :) På eftermiddagen kom finaste Micke och åt middag med oss. Mys har inte träfat honom sedan bröllopet - Skäms på oss!! Prata om alt mellan himmel och jord, han busade med barnen som tyckte det var jätte skoj :)

Veckan gick rasande fort! Jobbade som vanligt, i tisdags hade vi en floristisk choaching. Vi möblerade om och fixade i hela butiken för att få den mer säljande. Riktigt roligt och man fick verkligen en del tankeställare :)

Före
Före 

Efter

Efter


Var och skaffade mig en utstyrsel till helgens kommande bröllop, med hjälp av bästa Frida så hitta vi en toppen klänning och skor med på tok för höga klackar ;)

I torsdags kväll så fixade Frida gelenaglar på mig. Ovant men snyggt!



I fredags var jag och barnen ledig. Var 4 barnsmamma för ett par timmar på förmiddagen, då Frida hade en tid hos tandläkaren inne i stan men hade ingen barnvakt, så jag ställde upp och inga problem var det! Ingen av barnen var ledsna, sura eller griniga. Vi började hemma hos Frida och sen tog vi oss till öppnis och lekte lite, käkade lunch och bara myste.

Bästa ungarna myser tillsammans ♥

Ville rita lite :)

Småtting mys ♥


Frida mötte upp oss där när hon var klar och vi tog följe till Maxi. Barnen fick leka av sig lite till innan vi gick in och handlade. Sen var det hem och dumpa varorna innan vi åkte ner till Märsta för att möta upp Björn. Vi bytte så han fick bilen och barnen medans jag gick till jobbet och fixade Sandras brudbukett med tillbehör :) Tog lite längre tid än vad jag trott men fin blev den :) Tog en taxi hem för Björn hade ju lagt barnen och jag hade inga bra promenad kläder med mig..

Myste lite när jag kom hem innan det var dags att sova.

Igår så var det dags för bröllop och dop :) Förmiddagen gick åt att göra oss alla i ordning. Klockan 14 så ringde kyrkklockorna i Odensala kyrka och ett väldigt fint brudpar med dopklädd son skred ner för altargångnen :) Barnen skötte sig hyfsat, blev lite otåliga på slutet men så är det ju barn med ;)

Blivande herr och fru

Med lite russin/zoo och dricka satt de fint en stund iallafall ;)

Dop :)

Nygifta och nydöpt


Efter vigseln och dopet så gratulerade vi dem och väntade på deras transport skulle anlända för att ta dem till festlokalen. En flådig häst och vagn :)


Finaste ungarna i världen ♥

Så här fina var jag och Björn ♥


Vid festlokalen mötte farmor upp oss och tog med sig barnen hem, då vi misstänkte att de inte skulle ha så värst roligt (iallafall Edvard) och jag och Björn kunde få slappna av lite.. Blev en brudskål innan middagen serverades. Som bestod i en jättegod buffe av spanska och svenska rätter. Super gott. Många fina tal hölls och vi fick jättebra bordsgrannar. Patriks kusiner. Det visade sig att en av dem hade en dotter som är född samma dag som Engla :) Det tyckte vi var ett roligt sammanträffande..

Efter middagen så serverades tårta och så blev det presentöppning. En fin vals och lite annan dans hanns med innan folk började droppa av och vi kände att det var dags för oss att ta en taxi hem.

Idag fick vi en härlig sovmorgon , ända till klockan 10 då vaknade med ett ryck av att det knackade på dörren och där stod farmor och barnen. Jaja bar att masa sig upp och kasta i sig lite frukost. Sen har vi varit ute hela dagen. Björn har tillsammans med grannarna röjt sly och eldat hela dagen. Vi grillade korv och fikade tillsammans till lunch.

Circusfia ♥

Mys

Lycklig kille fick sitta i Pers grävare


Björn monterade upp studsmattan och barnen hjälpte mig att tvätta och städa bilen.

Bästa hjälpredaren ♥


Imorgon vankas en ny vecka. De hotade om strejk i köket på förskolan men det avblåstes i eftermiddag. Skönt då slipper vi fixa frukost och lunchlådor till barnen.

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar