söndag 10 februari 2013

En uppdatering :)

Nu ligger jag efter med bloggningen igen. Vad har hänt den senaste veckan då? Förra lördagen jobbade jag ju. Det är så roligt, jag kanske är knäpp för jag längtar verkligen till jobbet. Mycket folk var det - skoj! Eftermiddagen blev väldigt lugn, myste med barnen och med Björn. Engla var feberfri från fredagens feber. Lustigt men de senaste gångerna har hon bara haft feber i 1 dag sen är det borta igen..

Söndagen passad jag på att insupa energi i form av familjemys. Vi var ute och promenerade i solen, lekte lite i snön och tog årets första trappfika - myys ♥

Härlig promenad 

Mys i vagnen ♥

Vi längtar till vår och sommaren när man kan
trappfika varje dag

Engla höll konsert för oss

Sötungen ♥


Måndag och Tisdag så jobbade jag. Full fart på jobbet jag och Tess körde ett städröj :)

Björn och barnen hade haft det bra, i måndags hade de väl inte gjort så mycket och i tisdags hade Björn och Edvard varit på öppnis :)

I onsdags så var jag och Edvard i Uppsala hos Lollo och Melinda för en liten lekdate och det bjöds på lite lunch. Mycket trevlig. Dock så går tiden alltid så fort, speciellt när man måste passa dagis.

Edvard och Melinda ♥


Fast jag hade somnat tidigt (i Englas säng) så kände jag mig seg och nästan bakis. En förkylning som låg och tryckte, som bröt ut ordentligt natten till torsdag. Inte för att det hindrar mig :) Frida smsade mig på torsdag morgon och frågade ifall jag ville följa med till öppnis i Väsby efter att vi lämnat barnen på dagis. Så jag valde mellan att städa och att luncha och umgås med folk, gissa vad jag valde ;)

Så efter vi lämnat de stora barnen på dagis så åkte vi då till Väsby. Var med på deras sångstund och så satt vi och pratade medans Edvard röjde runt och Astrid hängde. När de stängde så gick vi och käkade lite lunch och drev runt lite i centrum mest för att fördriva tiden innan det var dags att hämta de stora kiddosarna på förskolan.

Astrid och Edvard


När jag hämtat Engla så åkte vi och handlade innan vi for hem och började förbereda mat. Björn som jobbade över dagen till ära var inte hemma förrän straxt före 22. Efter maten så åkte jag och barnen iväg till syjuntan. Inte för att jag hade något och junta med men barnen fick leka lite och jag fick bubbla lite med de andra innan det var dags att åka hem och lägga barnen som somnade gott.

I fredags var det öppnis. Var ju 3 veckor sedan jag var där sist eftersom barnen har varit sjuka.. Mys och få vara där igen. Åt lunch igen och Edvard fick Astrid som bordsdam idag igen.

Sötisungar


Resten av eftermiddagen och kvällen var bara lugn och skön.

Fredagens middag var väldigt uppskattad ;)


Igår jobbade jag igen. Engla var på jumpan med farmor och Edvard var hemma med Björn. När jag slutade så kom Björn med barnen och lämnade dem hos mig för han skulle iväg och spela spel hos Emil. Så jag och barnen åkte och köpte lördagsgodis innan vi åkte upp till Eurostop och lekte lite innan vi åkte för att äta lite pizza innan vi åkte hem. Edvard var trött så straxt efter 19 la jag honom. Då dukade jag och Engla upp lördagsgodiset och bänkade oss i soffan. Tittade lite bollibompa innan Melodifestivalen började. Så satt vi och titta på det gosade och käkade godis :) Engla fick vara uppe med mig tills vi vid halv elva packade ihop oss och vi gick och la oss för och läsa lite Pettsson men den somnade hon ifrån ganska fort och jag somnade fort jag med :)

Kärlek ♥

Olivpizza är Englas specialare 

Edvard som fick äta pizza med
och det var en hit :)

Engla och mammas tjejmys


Dansaren ♥



Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar