måndag 12 september 2011

Dags att uppdatera kanske..

Hmm det kanske är läge och uppdatera lite..

I torsdags så var det ju jobb igen. Fast bara en kort dag.
När Björn kommit hem och vi ätit middag, så började vi skruva ihop sängen :)
Den blev stoor :) Men det blev bra.

Före

Efter :)


I fredags så var det oxå en kort dag på jobbet.
Kvällen tillbringade vi hos Englas farmor som fyllde år, blev bjudna på middag och fika. Mycket trevligt.

Dubbel regnbåge såg vi när vi gick till bilen


Leker med dockvagnen hos farmor

Leker med farfar Patric

Lördagen jobbade jag med.

Mammas gosunge - så söt var hon när jag gick upp lördag morgon

Engla och pappa hade inte gjort så jätte mycket under dagen. Skickat iväg lite grejer vi sålt på Tradera. När jag är på väg från jobbet så ringer Björn och säger att vi får middagsgäster, lite sådär plötsligt. Men roligt :) Det var Englas gudfar Erik och hans fina Jenny som kom.

Björn hade fixat god mat med kyckling och rotfrukter i ugnen. Engla fick lite paket eftersom de var bortresta när hon fyllde år.

Spännande och öppna paket

Duplo! Skojigt!!

Klart det måste testas :)

Sen blev det gott till fika :) Kokostoppar o glass MUMS


Hade en mycket trevlig kväll.

Söndagen hade jag bytt så jag fick vara ledig, eftersom vi var bjudna på dop.

Det var Björns lillebror Eric som skulle döpas.Givetvis ville jag ju vara med.

En nydöpt Eric

Vink vink

Linslus

Familjen

Jag och Eric

Den otroligt goda buffen

Busunge!

Barnen gick ut och lekte lite efter maten

Tårtan

Stefan och Eric

Engla fick en försenad

Presentöppning

Jättfint dop. Efter så bjöds det på lunchbuffé (som Björns kusin som går HRprogrammet hade gjort med mamma som assistent) samt doptårta.

Kvällen var i övrigt lugn jag och Björn spelade lite spel när Engla somnat.

Idag har jag varit ledig. Jag och Engla har tillbringat större delen av dagen med mys i soffan. Det regnade ju massa på förmiddagen så vi har lekt och tittat lite på tecknat.

Hade satt en deg o jäsa över natten så jag och Engla fick nybakat bröd till fulle
Mys och gos hela dagen  ♥

Syster var förbi en sväng. Hon bjöd på bakelser, hon var så glad att hon fått sin lägenhet såld till ett fantastiskt pris! Däremot så blev det ju så bra pris för att jag och Björn sa att de var okej att de bor här i 1,5 månader. För köparen vill väldigt gärna ha lägenheten till månadskiftet. Så från och med 1 oktober så kommer vi ha Sofi och Patrik samt katterna som inneboende. Tur att vi har ett rum vi inte använder..

Gottsi


Fick även ett mycket trevligt brev idag.. Från Försäkringskassan. Jag har fått Havandeskapspenningen bevliljad.. så från och med den 10e november så kommer jag få gå hemma med magen. Skönt, har varit lite orolig att inte få den beviljad. För jag hade aldrig orkat jobbat julen, då det är en av våran stressigaste och tyngsta tid på jobbet..

Vill även gratta min egen gudson Henry som fyller hela 4 år idag!!! Tant saknar dig jättemycket ♥

Fina kille ♥
Dock en gammal bild han hade nyss fyllt 2 här..


Nu ska jag plocka leksaker som ligger utspritt i hela vardagsrummet sen blir det nog lite tända ljus och te i soffan.

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Gott med nybakat bröd till frukost :)

    Mycket fin säng ni köpt! Vi har likadan :) Tycker om den mycket

    SvaraRadera
  2. Du har haft fullt upp! Bakelserna såg riktigt goda ut :)

    SvaraRadera