onsdag 7 september 2011

Ledig

Har varit ledig idag och igår..

Igår så var det premiär för öppnis igen, så självklart åkte vi ner dit för att leka och fika lite.. Kul o se hur stora barnen har blivit...

När vi kom hem så var Engla så trött, blir ju lite tokigt när vi är där. De sover ju mellan 11 o ca 13 på dagis men vi är oftast hemma från öppnis vid 12. Så jag la henne och tänkte att hon får inte sova lika länge idag. Men den planen gick i stöten eftersom jag somnade i soffan. Skönt faktiskt, fast jag hade egentligen lite saker och göra men men...

Björn kom hem lite tidigare, vi for iväg till IKEA. Äntligen har vi köpt ny säng till oss. Behövligt, just nu sover vi ju bara på en resårmadrass (140 cm) som ligger direkt på golvet. Börjar kännas tungt och ta sig upp ur den och bättre lär det ju inte bli heller.. Så nu har vi köpt oss en sängram samt att vi passade på och byta upp oss till en 180 säng. Sist Engla sov inne hos oss så tog hon extremt mycket plats att vi kände ska det funka med 2 barn i sängen ibland så måste vi ha en större säng.. Hade ju tänkt byta upp oss till 160 annars men slog till på 180 som sagt..

Hoppas att vi kan få upp stommen och det nu i veckoslutet. Sen blev det lite annat smått o gott på IKEA.

Idag har Engla fått varit på dagis ett par timmar. Det regnade massa när skulle åka och mina gummistövlar har det varit hål i ett tag nu. De har spruckit. Så efter jag fixat lite med städningen så hämtade jag upp syrran så åkte vi till Maxi. Hittade ett par jättfina Tretornstövlar till mig. Hittade ett par fina fodrade stövlar till Engla med.. Så nu kan vi hoppa i vattenpölarna tillsammans :)

Tjusiga vi kommer bli :)


När jag hämtat skruttan så åkte vi och handla lite mat tillsammans, var så sugen på bakad potatis med räkgegga. Så det blev det till middag. Björn fick tonfiskgegga till sin. Engla smaskade räkröra, räkor, keso och kikärtor. Potatisen var lite knepigare.. Hon har varit lite dålig på och äta de senaste dagarna. Lite jobbigt.

När jag lastade ur maten ur bilen, så passade Engla på och hoppa i en vattenpöl. Skoj!!

SÅ skojigt


När vi kom in så var ju byxorna dyngsura, så de åkte ju av i hallen. Engla ville inte ha blöja på sig heller så den tog vi av med. Hon gick och satte på pottan men inget kom. Så hon fick ett par trosor på sig - första gången - efter en stund så kissade hon i dem. Blev jätteledsen men jag berättade att det inte var någon fara. Bytte till ett par torra trosor och vi fortsatte leken. Kissade ner det paret med och blev inte ledsen denna gång, då fick hon hoppa in i duschen. När hon duschat klart så satt vi och torkade i soffan så sa hon att hon vill gå på pottan. Givetvis fick hon det och hon kissade på en gång när hon satt sig.. Ska köpa lite fler trosor och fortsätta ha dem här hemma så får vi se vart de leder till :) Nån gång ska man ju sluta med blöja så detta är ju ett steg i rätt riktning :)

Hoppla hoppla


Nu ska jag hoppa in i duschen jag med, så håret hinner torka innan sängen. Blir nog till och tända lite ljus och mysa vid tvn en sväng med :)

Pyret har verkligen levt rövare både igår och idag. Regäla kickar som känns och syns regält. Har lyckat få med några på film, men min telefon och dator vill inte samarbeta så jag kan tyvärr inte lägga upp någon snutt.. Ska se vad jag kan göra för att fixa lite senare.. Så underbart mysigt och känna av av det lilla pyret - blir glad varje gång.. Moster fick känna på ett par kikar idag med :)

Åh ja just det Grattis Fia och Patrik till huset - tråkigt bara att ny flyttar "så långt bort" :S Puss

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Sååååå långt är det inte.. Annars är två hus till på just den gatan till salu, bara flytta dit ;)

    SvaraRadera
  2. Låter bra med 180 säng, de små tar mer plats än vad man tror i sängen :P

    Vad duktig Engla var som kände att hon behövde gå på pottan :)

    SvaraRadera