måndag 19 september 2011

Mammas älskade lilla kråka ♥

Tänkte jag skulle kasta in ett snabbt inlägg innan jag far till jobbet..
Hade tänkt blogga igår men när jag kom hem från jobbet så var internet urdraget eftersom Fia och Patrik håller på och måla i allrummet.. och när Björn väl kopplat in internet igen så sov jag sött på soffan..

Ja då ska vi se. Våran lilla kråka har fått halsfluss :(
Igår var 5e dagen med feber. Febern sjönk inte utan snarare så steg den. Från att ha legat på max 38,4 till att ligga helt plötsligt på 38,9. Kikade lite på halsmandlarna och såg vita fläckar. Min mamma tyckte vi skulle ringa sjukvårdrådgivningen och rådfråga. Så Björn ringde igår och de tyckte att vi skulle åka in och kolla upp det. Så de bokade in oss på Löwenströmskas närakut 11,40.

Jag jobbade ju igår så Björn fick åka själv. Hon hade varit jätteduktig hos doktorn. Lite blyg bara ville inte riktigt gapa först.. Men när hon väl gapade och doktorn fick titta in i munnen samt känt på halsmandlarna så var det inget och tjata om. Halsfluss och pencellin i 10 dagar. Dagis tidigast på Torsdag.

Mammas lilla älsklingsunge ♥ Brås på sin mor, moster och mormor som oxå är halsflussbarn. Hon verkar inte ha så ont iallafall. för hon äter (inte så bra men lite iallafall) och dricker obehindrat.

Idag är Björn hemma och vabbar. Jag är hemma tisdag och onsdag då jag ändå är ledig. Så får vi se hur det är på torsdag..

Flera har sagt att de inte kan kommentera i min blogg. Har ändrat lite i inställningarna, så nu hoppas jag att det ska funka för alla. (dvs jag hoppas på fler kommentarer :P )

Nä dags att fara till jobbet.

Kram på Er!

3 kommentarer:

  1. Vi ska till vc kl 10 med Theo... kolla halsen... ingen feber nu på morgonen, men vill ändå kolla med dem!

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Engla! Tråkigt att hon är sjuk. Ni får passa på att gosa ordentligt så hon blir frisk :-)

    SvaraRadera
  3. Yey va bra att du fixat så att man kan kommentera nu =) Hoppas lilltjejen kryar på sig snart, halsfluss e inge roligt alls!! Kram

    SvaraRadera