söndag 4 september 2011

Kalas i dagarna tre

Har varit kalas i dagarna tre här hemma. I fredags hade vi ju vårat eget lilla kalas eftersom det var självaste födelsedagen, men det har jag ju redan rapporterat om :)

Igår hade vi kalas för mormor, morfar, farmor, moster och Patrik samt faster Marie och John. 

Engla fick en trehjuling av mormor och morfar

Stort paket av farmor fick hon med.. 

En ny vinteroverall

Lite andra paket fick hon med. 

Av mormor och morfar fick hon även play dough, fina Muminglas och roliga sugrör
Av farmor och farfar Patrik så fick hon även, en jättesöt klänning med en apa på och ett regnställ från P.O.P

Sen bjöd vi på lite fika :)

Vår fina tjej ♥

 Faster Marie och John kom lite senare, för de hade varit på John´s brorsons dop.

Av dem så fick Engla en prinsesskjol och en tiara :)

Sen blev det dag för tårta :)

Efter tårtan så var Engla tvungen och sova en liten stund. Hon ville nämligen inte sova när det var dags att sova. Hörde hur hon lekte upp i sängen, men tänkte hon somnar snart. Efter en timme gav jag upp och gick och hämtade henne. Lunch fick hon knappt i sig heller, då mormor och morfar kom mitt i maten så var ju maten inge intressant..

Men vi andra fikade och pratade iallafall. En timme fick hon sova sen fick det vara nog vi ville ju att hon skulle sova till kvällen med.. Vi for alla (utom farmor som skulle iväg) till kinaresturangen och käkade middag ihop innan vi bröt upp och alla åkte hem till sig..

Dagen idag började med sovmorgon för mig ♥Tack älskling♥

Jag hade puttat in alla ballonger i tältet..

Det var riktigt roligt. Det blev som ett bollhav fast med ballonger
Så ett ballonghav får man väl kalla det då :)

Efter frukosten så tyckte vi att det var dags att prova en av de nya födelsedags presenterna..
Så vi klädde på oss och tog trehjulingen på en premiär tur :)

Pappa fick putta på :)
Gladfis! Det var roligt :)

 Efter sovstund och lunch så for vi iväg bort till Simon. Engla och Simon fyller nämligen dagarna efter varandra. Simon fyller den 1a och Engla den 2a. Så vi hade ett gemensamt kalas för lite kompisar på dagis..

Nu var det endel som tyvärr inte kund komma, så vi blev inte så många iallafall. Men trevligt hade vi ändå :)

Fick paket :)

Simons storebror Emil ville hjälpa lillbrosan med paketen :)


Engla fick bland annat en Pippidocka :)

Fikamys :)

Lek blev det en hel del med :)

 Efter kalaset så var det bara att åka hem occh börja med middagen till våra middagsgäster som skulle komma lite senare.. Nämligen Englas farfar med familj. Bjöd på lasagne vilket verkade uppskattat dådet var rena fat till och med hos barnen..

Jag och lilla Erik som hunnit bli 6 månader

Engla, David och Pauline lekte järnet i vardagsrummet

När skulle åka hem och vi stod i dörren så kommer min fina moster Eva och Arne gående.. 
De var bjudna på kalaset igår, men Eva mådde inte så bra igår så de svängde förbi en kortis nu (20 min) för att lämna Englas paket

Ännu mera paket..

En jättefin tröja med kjol fick hon..
Sen var det dags för sängen, tittade på ett avsnitt av Emil innan hon kröp till kojs..

Tack ALLA som har varit med och firat, skickat era gratulationer (bla på min facebook och via sms) till våran lilla kråka ♥ 

Liten kort uppdatering eller vad man ska säga om den andra lilla busungen vi har. Nu börjar sparkarna kännas ordentligt utanför magen. Börja märka ett mönster av "vakenhet" med.. Längtar så tills vi får träffa lillebror eller om det nu blir som Björn tror lillasyster :)

Nu blir det soffmys med min stora älskling och med min lilla lurviga ♥

Kram på Er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar