onsdag 30 maj 2012

♥ Boris

För 3 veckor sedan var jag ju inne med Boris till veterinären. Han haltade så med sitt högra framben. Då fick vi diagnosen sträckt bogled. Med smärtstillande gick det över. Men det är ju bara ett par dagar sedan han slutade med medicinen och i morse så vaknade vi och fixade oss som vanligt. Boris låg kvar i soffan (där han oftast sover på nätterna) men det är inge ovanligt. Skulle släppa ut honom för att kissa innan vi åkte till dagis. Kallade på honom men han rörde sig inte han bara tittade på mig. Tillslut försökte han resa sig o jag såg att det var något som inte stod rätt till. Han tvekade för o hoppa ner ifrån soffan. Lyfte ner honom på golvet och där ramlade han typ ihop. Han hade SÅ ont. Lyfte ut honom på gräset så han kanske skulle få kissa lite men han stod bara o titta på mig, ville ingenting. Lyfte in honom igen och la honom på sin bädd. Åkte och lämna Engla på dagis sen hem och ringa veterinären. Fick en tid vid lunch så Sofi kom efter jobbet för att hjälpa mig med hund och barn. Hela tiden låg han bara på bädden. Ingenting lockade.. :( Han var verkligen inte sig själv..

Väl hos veterinären så klämde o kände han igenom honom, frågade ut mig om han hade varit i tex slagsmål osv. Han tog tempen och visst hade han lite feber.. Så kände han lite till och konstaterade att lymfkörtlarna fram vid bogen var förstorade. Det kan bero på 2 orsaker. Den första (som vi hoppas på) är att han har fått en inflammation på båda sidorna, det kan botas med antibiotika och smärtstillande. Den andra orsaken är att det kan vara tumörer. och då är det eg inte så mycket man kan göra :(

Han fick iallafall antibiotika och smärtstillande (i sprutform) där. Sen åkte vi hem med ett stop på apoteket och affären. När vi kom hem så släppte Fia ner honom på gräset vid ett träd och man märkte att medicinen började kicka in för han stapplade fram lite och kissade. I kväll har han nästan varit som vanligt fast han är ju halt och går på smärtstillande.

Nu är det vila och mediciner som gäller i 2 veckor. Så får vi verkligen hoppas att han svarar bra på antibiotika nu. Jag och veterinären skulle höras av imorgon och i nästa vecka för uppföljning, o blev det värre så fick jag höra av mig. Min lilla skruttgris. Håll alla tummar tår o tassar att han blir bra snart ♥


Kram på Er!


1 kommentar:

  1. Stackars lilla Boris vilken otur han har. Hoppas att han krya på sig snart. Kram mamsen

    SvaraRadera