lördag 12 maj 2012

Inte alltid som planerat..

Ja ibland blir allt inte riktigt som planerat.

I måndags så skulle jag och barnen åka och hälsa på min chef Lotta för lunch och lek, men när vi vaknade på måndag morgon så ville Boris inte ens resa sig ur sängen! och när han väl tog sig ur sängen så haltade han jättemycket på höger framben. Kände lite på honom och han verkade ha väldig ont i "axeln". Så jag bestämde jag för att ringa Lotta och boka av. Fick ringa veterinären istället. Fia kom hit och hjälpte mig med med barnen medans jag och Boris var hos veterinären. En sträckt bogled fick vi veta. Veterinären sa att det syns att han hade väldigt ont. Så nu ska han gå på smärtstillande 2 gånger om dagen i 2 veckor och lugna koppelpromenader.

Gungar i gungställningen vi fick av Lasse och Pilla

Pappas tumme är god


I onsdags så var min fina Madde och hälsa på hela dagen. Så härligt och träffa henne. Härligt och få prata av sig om allt mellan himmel och jord. Engla blev oxå förtjust i henne. Vi fikade lite innan vi började fixa med maten.

Engla tvinga Madde och läsa Alfons :)


På dagis så hade Englas grupp haft en utflykt. De hade åkt tåget in till Märsta och gått ner till ankdammen i centrum och matat änderna. De hade varit så lyriska över det!  Jag såg dem vid dammen när jag åkte från affären. Så mysigt o tjuvkika lite på dem :D

I torsdags var jag och Edvard på öppna förskolan i Upplands Väsby tillsammans med Therese och Linnea.
Daniel kom senare och hämtade Linnea. Jag och Therese åkte ut till Torsåker och åt en jätte god lunch på The Nut House. Super mysigt, vi satt ute i solen och njöt :)

När jag hämtat Engla på dagis så gick vi in för att äta lite mellis, sen hade vi tänkt gå ut och leka lite men då regnade det så ofantligt mycket så vi valde och stanna inne och mysa istället. Dock så trotsade jag och grannen regnet på kvällen och gick på en promenad - måste jag skriva att vi var dygnsura när vi kom tillbaka.. Men skönt var det :)

Igår var vi på öppnis och myste. Maya hade ställt fram porslinsfärg och tallrikar så vi fick göra barnens avtryck på. Vi gjorde likadant när Engla var 3 månader så nu har jag på båda barnen :)
Resten av eftermiddagen gick fort. Lekte och pyssla gjorde vi..

Idag har det varit konstigt väder.. Ena stunden skiner solen i andra så öser regnet ner. Engla och Björn var ute på förmiddagen och hoppade lite i vattenpölarna. O när hon kom in hade hon plockat lite blommor till mig. Gullunge ♥

Plockat blommor ur mammas rabatt


Snart ska vi packa in oss för att åka till Uppsala en sväng och fira Juuso som fyllde år i veckan.

Planen är ofta att jag ska blogga samma kväll som det händer något men det kommer alltid något i vägen.. Men men bättre än aldrig ;)

Sömntutor ♥
Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar