torsdag 24 maj 2012

Förskolansdag och sommarminnen

Idag har det varit förskolans dag i stora delar av länet. Det har våran förskola firat med en parad på förmiddagen. Då gick hela dagiset (alla tre avdelningarna) en sväng genom byn med slutdestination på fotbollsplanen. Jag och Petra gick lite efter och tittade på dem. Och när de kom fram så stod de i en stooor ring och sjöng en massa fina sånger.. Sen fikade de på saft och sockerkaka som de bakade tidigare innan de gick tillbaka för vila och lunch och fortsatt lek.

Förväntansfulla barn

Paraden


Många barn :)


Sjunger fina sånger


Lite fika


Då passade jag och Edvard på att åka till centrum och handla lite.. Var inne hos frisören och frågade lite om bruduppsätningar. Men jag tror jag ska fråga runt lite innan jag bestämmer mig vem jag vill gå till. Svårt det där :S Jag har ju inte så mycket hår och leka med heller, så nu ska jag försöka spara ut det..

Hem för lite lunch för oss båda. Så lite fix innan vi åkte tillbaka till dagis och hämtade Engla. Puh så varmt det var! Så väl hemma så kopplade jag i vattenspridaren. Engla var lite misstänksam mot vad man skulle göra så jag var tvungen och visa vad man skulle göra. Så det slutade med att både jag och Engla hoppade tillsammans. Var väldigt skoj, kände mig som 10 år igen :) Efter blev det lite mys i solen och så klart får man glass när det är så varmt ute! Så hade vi lite mer tjejmys och målade naglarna :)

Gott med glass i värmen

Slappar i skuggan


Sen packade vi picnic-korgen och åkte till dagis igen! Nu var det aktiviteter för alla barn och föräldrar. Det är föräldrarna till de barn som ska börja 6 års i höst som fixar. Korv med bröd, fika och lotter fanns till försäljning,  ansiktsmålning för barnen samt fiskdamm. En mycket trevlig kväll som avslutades med att Engla somnade ifrån sagan på kvällen..

Min lilla fjäril

Finaste familjen ♥


Dags och susa i säng..

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar