måndag 21 maj 2012

Soliga dagar

Det har varit ett par riktigt härliga dagar som har passerat och vädret har lovat ett par till framöver.

I onsdags jobbade Björn halv dag eftersom det var röd dag i torsdags. han var hem och hämtade släpet för att sen åka till byggmax och köpa in stommen till altanen. JIPPI! Det tog hela eftermiddagen. Jag och barnen myste efter dagis.

I torsdags hade Björn bjudit hem några kollegor med respektive på lite grillat och fika. Lite fotboll blev det med. Både Engla och Boris tyckte det blev skoj. Totalt kom det 3 kollegor med respektive. Uppskattat var det.

Gillning

Fotboll


Björn jobbade i fredags trots att det var klämdag. För mycket på jobbet för att vara ledig. Spara komptimmarna till någon annan gång istället..
Farmor och Patrik var här och fikade. Engla körde järnet med dem. Hon fick en vatten spruta som var super skoj. Både farmor och Patrik åkte här i från blöta hihi men det får skylla sig själva om de köper såna leksaker till henne. Patrik var snäll och klippte gräsmattan åt mig. Jag passade på och rensa klart trädgårdslandet från allt ogräs! Pust! Skönt och ha det klart iallafall :) Nu får jag se om jag orkar/hinner göra något åt det innan säsongen är slut..

Ogräs

Gungar för första gången

Vattensprutan var rolig

Boris hittade en bra plats i landet


I lördags drog vi igång med med grunden till altanen. Började måtta ut var plintarna ska vara och fixa lite annat.

Var en sväng o lekte med Jonathan. Provkörde hans Ferrari

Kantstenarna måste flyttas på för altanen


Jag och Engla for till affären en sväng - mys och få vara bara med henne en stund.. Straxt innan lunch så kom Barnens farfar med familj förbi och åt lunch med oss. Blev lite fika med. Barnen lekte och hade så skoj :) Eric fick äntligen sin födelsedagspresent, 2 månader för sent. Bättre sent än aldrig, han blev glad iallafall

När de åkt så började operation utrota ogräs i grusgången. Så jag och Edvard tog oss en promenad till Plantagen för att köpa lite ogräsmedel. Så när barnen lagt sig började jag spruta grusgången med ättix. Resten av kvällen blev lugn

På söndagen fortsatte arbetet med plintarna. Björn han grävde o grävde. Min duktiga älskling ♥ När Edvard sov så började jag rensa lite i vedboden och bar in den stora vedhögen som stått på gårdsplanen sedan i höstas. Skönt och få bort den. Engla hjälpte till, gullungen.

Tömmer ena vedlådan

För att få plats med denna lilla hög.

Prov står pappas hål


Eftermiddagen mös jag bara med barnen medans Björn fortsatte och gräva. Det tar tid och gräva djupa hål. Näst sista plinten så stötte han på en sån stor sten som han inte fick upp, nu är tanken att han ska borra i den så den delar sig.. Får se hur det går.

Idag har jag och barnen varit i Uppsala. Var på IKEA och handla lite smått och gott. Möte upp Louise som gjorde oss sällskap. Sen gick vi och kikade in lite på skopunkten, babyproffsen och barnens hus innan vi for hem. Så trevligt, men oj så ont i fötterna jag fick - hade inte de bästa skorna på mig, allt för modet :P

Gullungen på morgonpromenaden ♥

Kikar på skor med Melinda ♥


När vi kom hem så myste vi med lite mellis innan pappa kom från jobbet. Fixat maten, ätit och städat av huset :)

Idag firar även mina föräldrar 18-årig bröllopsdag ♥ Grattis ♥

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar