måndag 27 augusti 2012

Lunchträff, grillkväll, fjärilshuset och lite till..

I onsdags hade vi en bestämd lunch träff med Petra. Efter lämningen på dagis så åkte vi bort till vårdcentralen, jag skulle lämna ett blodprov och Petra lovade och passa Edvard under den lilla stunden så jag slapp släpa på honom med. Sen åkte vi till Väsby för att kika lite i butiker. Men det jag var på jakt efter hittade jag inte.. Till lunch åkte vi bort till The Nut House och åt lunch. Så gott och så mysigt. Sen for vi hem till Petra för en kopp te/kaffe innan vi gick och hämtade på dagis.

Mumsig lunch


När vi kom hem så hann vi väl bara vara hemma i 20 min innan det ringde på dörren. Där står DHL! Min klänning har kommit!! WII Så fin, är mkt nöjd med resultatet!! Dock var den lite i största laget så den måste sys in lite och läggas upp. Även Fias klänning var jättefin!

Wii mer än så får ni inte se :P

Snygging i pappas glasögon


I torsdags efter dagislämningen så åkte jag och Edvard hem till Fia med klänningarna för att prova den ordentligt.. ÅH vad jag längtar till december! Vi åt lite lunch och fikade. Innan vi åkte hem så var vi ute och plockade lite vinbär krusbär o rabarber. Nu ligger dem i frysen i väntan på att bli saft :)

Saftmatrial

Englas solros som de planterade på dagis i våras


Fredagen hade vi planer som blev inställda. Dem blev skjutna till torsdag istället. Så vi hade en städa tvätta hemma dag istället vilket behövs det med. Engla var iväg med farmor och Patric för lite lek i lekparker i Märsta. Hann även pyssla lite med bröllopspyssel :)

Morgonmys i sängen

Busungar


I lördags var det dags för den årliga grillfesten med Englas mammagrupp. Det är Ullis som är dragloket för det och det är väldigt uppskattat och trevligt att hon tar på sig och fixar. Kul och träffa alla med respektive med. Blev ganska sent. Barnen somnade i vagnen och eftersom vi promenerade dit och hem så blev det bara ett upptag från vagn till säng. Vi var hemma vid kvart över tolv. Men trevligt hade vi!

Engla ville bada i deras pool

Nästan hela gänget kom :)


Igår regnade det massa. Vid frukost ringde farmor och frågade ifall vi skulle åka till fjärilshuset. Så vi tog oss en tripp dit och kollade på fiska, fjärilar och lite andra djur. Mysigt men jag var lite besviken faktiskt. Jag trodde det skulle vara mer fjärilar där. Jaja barnen hade roligt iallafall. Blev bjudna på lunch med - Gott!



Finaste Sessan ♥

Spännande fiskar

Det tyckte Edvard med!

Färgglada grodor

Fascinerande med fåglar 








Sen åkte vi hem, farmor och Patric följde med lekte med barnen och vi bjöd på middag tillbaka. När de åkt och vi diskat undan så regnade de kopiöst mycket utanför och åskan drog förbi bara en kilometer bort. Så vi drog ur alla sladdar till TV, modem, dator och dyl. Tände lite ljus och så dukade vi fram lite söndags glass som vi myste med. När barnen lagt sig la jag mig på soffan en sväng, hade huvudvärk som kommit och gått under dagen. Väl på soffan så somnade jag, Björn väckte mig och sa åt mig och gå upp och sova, så jag sov 20-07 med ett par matstopp för Edvard på vägen, men de sover man ju typ igenom..

Kram på Er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar