lördag 4 augusti 2012

Snart slut

Nu är semestern snart slut och vi har försökt göra max av de dagar vi har haft kvar och givetvis blir ju bloggen lite lidande men men nu kommer en liten uppdatering:)

Engla var ju ett par dagar hemma hos mormor och morfar förra veckan. Vi lämnade ju henne på söndagen och mormor och morfar kom med henne på torsdagen. Hon hade haft det super mysigt. Åkt raggarbil, ätit massa glass, badat, varit på Parken Zoo mm

Åker morfars raggarbil ♥
(Bilden är från Sofi)

Mys i raggarbilen
(Bilden är från mamma)

"jag vill ha den när jag fyller år" "Mingo" på Parken Zoo
med mormor, moster och Patrik
(Bilden är från Sofi)


På fredagen så hade Björn sina gamla gymnasiekompisar över på lite öl och grillnig. De brukade träffas lite då och då men nu var det år sedan sist de sågs så det var väldigt uppskattat :) Jag och barnen åkte hem till Fia och hängde där för att inte vara i vägen.. Vi åkte och bada. Jätteskönt var det! Sen grillade vi lite och åt en underbar äppelpaj som hon hade gjort.. Eftersom vi sov över så hade vi lite mys på kvällen med Engla körde järnet som vanligt och la sig inte förrän vi la oss vid 23tiden..

Engla och Patrik hänger upp leksaksråttan i fläkten

Gott med grillat. Tack Fia för att ni tog hand om oss ♥


Lördagen blev lugn, vaknade hyfsad tid. Käkade frulle och busade lite med Fia och Patrik innan vi åkte hem till lunch. Resten av eftermiddagen och kvällen pysslade vi hemma.

Provar majskrok för första gången 

Leker med Jonathan

Gott med vattenmelon

Jag och Carran på kvällis i söndags, Gick till OK med Skorpan
och Boris. Skorpan var SÅ duktig


I måndags var jag och syrran + Edvard inne i Stockholm hela dagen. Vi var och provade brudklänningar! Gick både bra och dåligt :) Men det ska bli så kul o få ha en sån fin klänning på sig!! Ska ta o beställa i veckan som kommer :) Käkade lite lunch och kollade även in lite löshår. Vi var förbi Micke en sväng på hans jobb och pratade. Fick smaka lite chokladpraliner med. MUMS!Han tyckte om min ide till tårtan iallafall :D

Gott med lunch


I tisdags så åkte vi till Norrtäljetrakterna för att spendera dagen hos Daniel och Therese på "deras" landställe. Kom upp vid lunchtid. Vart serverade en riktigt god lunch. Sen tog vi oss en promenad ner till badstranden. Grabbarna och Engla badade jag, Therese och små knoddarna plaskade bara med fötterna. Blåste lite för mycket för min smak även om det var ganska varmt i vattnet. Sen gick vi tillbaka och busade lite, blåste lite såpbubblor. Fick underbart god grillmiddag och en ännu mer underbar efterrätt. Nom nom nom :) Hade en underbar dag och 3 trötta små i baksätet när vi åkte hem :)

Tvekar?

Edvard plaskade med fötterna

Mys o bada

SÅ underbart god!!

Mys i kvällssolen

Therese provar på o vara 2 barnsmamma


I onsdags så var jag och Engla på lite tjejmys i Stinsen på förmiddagen. Vi letade present till kalaset Engla var bjuden på till eftermiddagen. Ja så på eftermiddagen så åkte jag och barnen till Minna som hade kalas för att fyllt år tidigare i sommras. Jätte mysigt kalas med gott fika och barnen hade roligt :)

Kalas fin kille ♥

Engla ville ge pärlor till Minna

Våra fina underbara barn ♥

Kalas



Engla och Minna


I torsdags så var vi bjudna på en leka och fika date hos Petra och Charlie. Det bjöds på god rabarberpaj, barnen busade. Känns som det var länge sedan vi sågs men det var ju "bara" 3 veckor sedan :) Kul att gubbarna våra var med och tjötade lite :)

Elise tycker Edvard har blivit väldigt intressant när han sitter
upp ♥



På eftermiddag/kvällen var bjudna till Lollo och Jonas i Uppsala för lite middag. Niina var oxå där och Juuso dök även han upp efter sitt träningspass. God mat även här och trevligt sällskap. De har en lekplats bara 3 meter från deras uteplats och där lekte Engla nästan hela kvällen. Hittade en kompis gjorde hon med, en liten tjej som hette Hilma. Skojigt verkade de ha :)

Edvard och Melinda

"Hänger du ofta här?"

:)


I morse vaknade jag först, eller ja Edvard väckte mig för han var hungrig men han somnade ju om men inte jag. Så jag passade på att gå upp och fixa till hönorna och vad möter jag när jag öppnar dörren, jo en liten kyckling!! Åh vad roligt Knackade på hos Carran och berättade nyheten, så vi började rodda och fixa för den lilla kycklingen. Så får vi se om de andra 2 äggen som ligger blir några kyllingar av :) Så idag har jag och barnen varit i Uppsala på granngården. Köpte lite kycklingfoder, mattråg och en liten vattenbehållare :) Sen tog vi oss in på Ikea för att äta lite lunch och så handlade vi lite småsaker :)

Lilla kycklingen

Kul och stå 


Nu blir det bara mys för resten av kvällen. Imorgon är sista dagen på Björns semester. Ska försöka storstäda, tvätta och handla då. Engla har en vecka till på sitt sommarlov :)

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar