fredag 10 augusti 2012

Veckan

I måndags var det första dagen som Björn jobbade och jag var ensam med barnen på en månad. Engla vaknade redan straxt efter 04 och kunde inte sova, så hon lågi våran säng och pillade lite (mest på Björn). Vid 5,30 så gick hon och B ner så jag och Edvard kunde få sova vidare en stund. Engla sov sedan en sväng mitt på dagen. Annars gjorde vi bara lite ärenden och myste lite.. Therese och Linnea var förbi en sväng på eftermiddagen. De hade med sig en underbart god blåbärspaj som vi mumsade på :) Skickade iväg beställningen på brudklänningen och på tärnklänningen. Wii vad spännande! Längtar tills den kommer hem och tills jag får använda den :D

Gröt är ingen höjdare..

Bjuder på denna busbild ♥

Trötter somnade i soffan

Lilla kycklingen ♥

Mums


I tisdag var jag och barnen ute på Ingarö hos min fina chef Charlotta. Vi skulle ju träffas i Maj men då fick jag ju ställa in eftersom Boris blev sjuk :( Sen har hela sommaren gått och det har inte blivit av att vi bokat en ny dag. Så i slutet av förra veckan så smsade jag henne och fråga om hon hade tid och ses denna vecka. Så vi bestämde tisdag :)

Vi kom fram runt 10,30 Kikade runt på deras ombyggnad. Snackade om massa saker. Jobb, barn, framtiden, baktiden, mat, träning och mera.. Engla lekte med Linnea. De var lite blyga i börja men så släppte de.

De bjöd på en smarrig lunch. Efter lunchen fick Engla till sin stora förtjusning rida på deras lilla häst Amorina. Det lös om hela henne när hon satt där på hästryggen ♥

Lycklig tjej på hästryggen

Linnea och Edvard


Blev en liten glassfika när vi kom tillbaka. Engla och Linnea hoppade studsmatta och lekte med lera och busade.. Så klart ska de ju alltid lekas som bäst när man ska hem..

Vi hade en toppen dag iallafall och barnen slocknade i bilen på vägen så det blev en sen kväll för Engla som inte kunde sova senare.. Jaja så blir det ibland..

Igår var Petra och barnen över på fika och lek. Lite slapp så där. Hängde på altanen och trotsade att det började droppa lite. Funkade bra. Kom inte mer än så. Förrän senare då regnet öste ner..
När man inte ser så kommer teleskoparmarna fram,
Skulle ju bara hämta Engla i vardagsrummet..

Badlusar ♥



Idag har vi varit o hjälpt barnens faster Marie med en liten grej på förmiddagen. Å på eftemiddagen var vi över till Petra och lajade lite idag med. Skoj för barnen och för oss som får snacka lite.

Skoj o gunga!

Elise tyckte det mest var mysigt, hon höll nästan på o somna
Gullungen ♥


Sen var det hem, fixa lite med maten. Sen var jag och Carran ute på kvällis, men vi har ökat lite nu så för andra gången denna vecka joggade vi halva vägen. Duktiga oss!

Nu är det dags att sova imorgon är det nya äventyr hela långa dagen :)

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar