torsdag 9 augusti 2012

Pysslig

I söndags kände jag mig väldigt pysslig! Jag åkte och handlade blommor till mina blomlådor på altanen som Björn byggt till mig. Velade länge och väl vad jag skulle ha för blommor, sommaren är ju typ slut nu så sommarblommorna kändes inte så lockande. Valde istället lite gräs, ljung och kål. Känner mig nöjd över mitt val. Kommer stå sig fint hela hösten :)

Se så fin vår nya altan blev :)
Bara nytt tak ovanför ytterdörren som saknas..

Blev så fint :)


Var även huslig nog och kokade rabarbersaft för första gången i mitt liv! Väldigt enkelt! Kul och göra lite sånt själv :)




Sen har jag en tid varit sugen på att sy. Nere på öppnis är det många som syr. Mössor är poppis och otroligt enkelt och sy. O här är man eko och använder gamla kläder. Så jag tog fram mammas gamla Bettan och en av Englas klänningar som var trasig i armen och gjorde en mössa av. Gick snabbt med och det var nog inte sista mössan heller :) Har även varit sugen på och sy egna sittdynor till vagnen. Det har jag blivit inspirerad till i Barnvagnsgruppen på Facebook som jag är med i. Många som syr dynor och sufletter där. O jag köpte så fina tyger på IKEA som jag använde till det. Var lite pillrigt men inte så svårt. De är låångt ifrån perfekta men jag är nöjd och det är huvudsaken. Övning ger färdighet så det är nog inte sista gången de heller ;)

Ena sidan - likadana
Andra sidan lika fas ena i blått o andra i rosa 



Kram på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar