söndag 27 januari 2013

Nytt jobb!!

För snart 2 månader sedan så hade jag och Edvard varit och handlat. På vägen hem så plockade jag upp posten innan vi körde in på vår gårdsplan. Det var ett roligt reportage på radion som jag ville lyssna klart och eftersom Edvard somnat så tänkte jag att jag kunde passa på och bläddra igenom lokaltidningen som jag aldrig hinner annars. Där i hade blomsteraffären i Märsta en annons för amaryllis och i en liten lite pratbubbla så stod det "söker florist" och jag kände direkt att jag måste söka!

Så den kvällen så började jag fila på en CV och ett personligt brev. Men det var inte det lättaste och skriva sånt. Har ju inte sökt jobb på nästan 10 år! Så vad skriver man? Björn hjälpte mig så vi satt hela fredag kvällen och surfade runt efter tips och filade ihop en skiss. Skickade utkastet till en av mina bästa vänner som har jobbat som chef och har anställt. Blev totalt sågad haha. Vi hade ju bara skrivit efter mallen typ och det var inte alls populärt. Men fick massa goda råd på vägen så jag satte mig med mitt första utkast och skrev om det. Det fick bära eller brista - kände mig nöjd iallafall.

Veckan efter bröllopet så mailade jag iväg min ansökan. Fick svar ganska omgående på mitt mail. Hon hade lite frågor att komplettera min ansöka. Så vi mailade fram och tillbaka lite innan hon meddelade att hon skulle höra av sig efter helgerna.. Suck!

I mellandagarna så hörde hon av sig och vi bestämde en dag för intervju. Pirrig!!

3e januari så var det dags! Hade en jättebra intervju. Jag var typ DEN hon sökte :-D MEN hon behövde någon ganska omgående och inte i april som jag hade tänkt börja jobba. Till och början 2-3 dagar i veckan. Så det var till att åka hem och prata med Björn och se om han skulle kunna vara ledig 2 dagar i veckan. Typiskt nog så hade ju hans chefer semester till måndag..

Måndagen kom och klartecknet kom. Han fick vara ledig. Så jag ringde tillbaka för att berätta den glada nyheten. Givetvis hade hon gått hem för dagen :( Så jag skickade iväg ett mail och fick ett svar senare på kvällen. Dagen efter så ringde hon och vi bestämde att jag skulle komma och provjobba på fredagen.

Jobbade nästan hela dagen. Jätteroligt och jobba. Har nog saknat blommor mellan händerna. Gick jättebra!! Kändes som jag hade jobbat där för alltid och det tyckte både Marie (chefen) och Therese (kollegan) med :)

Då var det bestämt! Måndag 21a skulle jag börja jobba måndagar, tisdagar och varannan lördag fram tills vi skolat in Edvard. JIPPI. Men jag ville skriva papperna innan jag sa upp mig. På onsdagen innan så ficka jag ett mail att jag och Therese skulle gå kurs på måndagen. Men inte vilken kurs, spännande och Therese visste inte heller..

Så på måndagen mötte jag upp Therese på tåget in till stan, vi mötte även upp Karro och Elina från Maries andra butik i Knivsta. Kom till hotellet som kursens kulle hållas på och det visade sig vara en kurs i butikskommunikation. Otroligt intressant och roligt. Fick både en och två tankeställare..

I tisdags var det dags för jobb i butiken. Jätte roligt, hände väl precis som det brukar hända i en blomsterbutik, kunderna kommer kunderna går, nya blommor ska tas hand om, skyltas upp och vattnas. Rolig dag helt enkelt! Fick det även svart på vitt att jag har en provanställning där så på kvällen så meddelade jag Lotta min uppsägning. Det var både med glädje och sorg i hjärtat. Det har ju varit mitt andra hem i nästan 10 år..

I lördags så var det dags för jobb igen. Denna gången var själv. Var lite nervös mest för kassasystemet är ju nytt för mig, blommor kan jag ju så det var inga problem. Men allt gick fin fint! Var skoj!

Är så glad! Har bytt mina 3 timmars restid om dagen mot 10 minuter om dagen. Det betyder mer tid med familjen ♥

Punkt 1 på årets målsättningar för 2013 är nu klart. Nytt jobb - CHECK!

Kram på Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar