onsdag 9 januari 2013

Sköna dagar

Vi har haft ett par sköna dagar. Eftersom Björn jobbade de 3 "mellandagarna" mellan nyår och trettonhelgen så åkte jag och barnen hem till mamma och pappa i torsdags efter lunchen. Blev mys och gos hela eftermiddagen.

I fredags så skulle mamma iväg till läkaren så jag och barnen hade bokat en träffa med min fina barndomsvän Ewa. Vi har inte träffas på 2 år! Det var när hennes minsta lilla skrutt Tuva var nyfödd. Blev fika och massa snack. Barnen lekte, spelade och ritade. Till kvällen blev det fredagsmys med film. Träffade en annan bekant som jag inte träffat på måååånga år. När jag var liten så firade midsommar med våra grannar och hennes bror med familj (3 söner) brukade alltid komma och vi brukade alltid ha så roligt och nu var denna bror - Åke nere på besök och var och knackade på :) Så roligt och träffa honom efter så länge. Han var sig lik, fina Åke ♥
Leka med mosters dockskåp är bland det roligaste som finns
hos mormor.

Skrutt ungarna målar ♥

I lördags så var jag mamma och barnen iväg på julgransplundring i folkets hus. Det var många herrans år sedan jag var där och det gav mig minnen och gå genom foaljen. Discon, revyer, unga örnar. Det bjöds på fika, sen blev det underhållning i form av en trollkarl - Filiokus Fredrik. Fantastiskt rolig tror alla skrattade och han lyckades både charma barnen och vuxna. Sen blev det dans runt granen och Engla var så duktig. Trots att hon inte kände en kotte där så fick inte jag vara med och dansa. Stora tjejen ♥ Sen kom tomten och delade ut en present till alla barnen - Tom och Jerry påse :) Även där så ville hon göra allt själv, stod i kö och gick fram till tomten själv :) Även här träffade jag personer som jag inte träffat på läänge. Mitt ex´s farmor - lilla Ellen ♥ hon står mig fortfarande varmt om hjärtat. Kände ju henne långt innan jag träffa R.

Edvard fick smaka blåbärssoppa för första
gången, Gott var det :D

Gott med fika

Filiokus Fredrik

Stora tjejen ♥

Glad för att ha träffat tomten
Åkte hem i söndags efter att vi ätit frukost och packat ihop oss. Känd att jag behövde komma hem och fixa lite inför veckan som skulle komma, och för att Björn skulle få träffa barnen lite :) Fick lite städat och tvättat. Plockade undan julen (hann hela neder våningen iallafall) och fixade.

Måndagen flöt på gjorde inget speciellt. Ringde lite samtal, hittade inte orken till något annat. Fast jag hade en del och göra men det fick vara. Gosade med barnen istället..

Leker med julklapparna

Fick bli vintrigt frostigt ute på trappen


Igår var det dags för en ny vända hos veterinären med Boris. Det skulle tas nya prover och det skulle tas 3 st med fyra timmars mellanrum, så han fick stanna där över dagen. Så klockan 8 var vi där och lämnade honom hela familjen. Sen körde vi tillbaka lämnade Björn på jobbet och så lämnade jag Engla på förskolan. Åkte sedan hem till syster som bjöd på god lunch och skitsnack. Sen hämtade jag Engla som hade haft det bra, första dagen efter jullovet. Hem och fixa lite mellis och middag. När Björn kom hem så åkte jag och hämtade Boris på djursjukhuset. Kalla tassen fick jag när han kom. Ville knappt hälsa när han kom från vårdavdelningen. Men i bilen så kom lite en liten kall nos puffandes på min hand och ville ha lite kel ♥ Så nu väntar vi på provresultaten..

Skrutt ♥


Idag har vi bara tagit det lugnt. Har haft et gäng besiktningsmän här eftersom de ska spränga för avloppet som vi ska få :) Björn var iväg på gruppaktivitet med jobbet - middag och curling. Så jag och barnen fick vara ensamma men det gick så bra så ♥

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar