tisdag 1 januari 2013

Årskrönika

Jaha då var 2012 slut och jag tänkte göra en liten årskrönika över allt som hänt under året som gått. För det har varit ett händelserikt år på många plan.

Januari var en månad av låång väntan. En väntan på att pyret skulle komma. Vi förstödde oss med julgransplundring, bullbak och lite lek med kompisar. Tillslut 16 dagar över tiden entrade han världen, vår Edvard ♥ Engla var så stolt över lillebror!



Tyvärr så gick min älskade moster Eva bort i början av januari och det är en stor saknad efter henne. Är så ledsen att hon inte hann få träffa Edvard.



Februari bestod av många besök till Edvard. Annars så försökte vi mest lära känna Edvard och njuta av att vara 2 barnsfamilj ♥ Och eftersom det var skott år idag så passade jag på att fria till Björn på skottdagen!! Å han sa JA!!



Mars första vårmånaden vi pysslade mycket ute i trädgården. Vi var hemma hos mamma och pappa ett par dagar och bara myste.




April med påsken - som jag låg magsjuk genom, så vi fick ställa in våra planer :( Men var glad över att bli sjuk då och inte helgen efter då vi hade Edvards dop. En härlig vårdag hade vi hoppats på men istället hade det kommit nästan 10 cm snö! Ojoj det lär vi ju minnas iallafall :)



Maj började utomhus fixet på allvar. Ogräs till en förbannelse som jag börja sakta men säkert förinta och så började vi med altanbygget. Björn var så duktig och grävde och snickrade och fixade. Han gjorde allt själv - jag höll i måttbandet 2 gånger.. Barnen njöt av att det började bli varmare ute. Engla bestämde sig för att bli helt blöjfri - vår stora tjej ♥





Juni härliga sommar. Vi fortsatte bygga på altanen, njuta av solen och bada i poolen - de dagar det inte regnade vilket det gjorde ganska mycket tyvärr. Vi hann även med en sväng till Småland för att träffa ett gäng mammor med familjer som jag lärde känna när jag var gravid med Engla. Var fantastiskt kul och få träffa dem i verkligheten. Synd bara att alla inte kunde komma. Midsommar firade vi här hemma med Lollo, Jonas och Melinda, Niina och Juuso samt Jesper. Blev invigning av altanen :)






Juli semestermånad! Jag och barnen var på skansen med min fin Heidi och hennes familj. Super mysigt. Sen var vi ett par dagar uppe i dalarna och Erik och Jenny och badade, umgicks och bara njöt. Vi var även ute en sväng hos Daniel och Therese på "deras" landställe. Engla var hos mormor och morfar ett par dagar. Så då var vi ensamma med Edvard..




Augusti tillbringades mest med vänner. Jag och Björn hade vår första egna tid på länge, även om det bara var för en timme så fick komma ut och åka lite MC tillsammans. Vi hade vår årliga föräldragrillning med Englas mammagrupp och vi var på fjärilshuset och tittade på fina fjärilar.












September och vår lilla skrutta fyllde 3 år! Så det var mycket kalas och fix. Men hon var ju så nöjd med allt och som hon hade längtat. Vi njöt av höstvädret. Jag och syrran var på Gröna Lund och såg Takida spel.Vi var på brandkårens dag och åkte brandbil och släckte bränder. Så var vi hos mormor och morfar och Engla som hade längtat så fick åka med morfars raggarbil.







 Oktober bestod av familjemys. Vi var på den årliga marknaden hemma i Strängnäs, med efterföljande middag hos mamma och pappa. Var även inne i stan och träffade fina Sanne från småland som var uppe över helgen. Första snön kom och de hade maskerad på förskolan. Vi höststädade på tomten och gjorde fint.









November en fartfylld månad. Var ute och red med Sofi vilket slutade med en gigantisk blåtira under ögat då jag blev nockad av hästen. Vi firad Fia som fyllde 25. Sen blev det både möhippa och svensexa för mig och Björn. Boris blev dålig och inget verkar hjälpa.







December månaden vi väntat på. Äntligen var det dags för bröllop och vi fick bli en riktig familj med samma efternamn. Pulkaåkning i snön var skoj. Lucia på dagis var bedårande söta. Engla kan inte sluta sjunga julsånger. Glöggmingel hos fina vänner var väldigt trevlig. Julen firades här hemma med de närmaste familjen.. Mellandagarna så träffade vi resten av familjen och myste. Nyåret var inget speciellt, ägnade barnen all tid istället. Var bara vi hemma som en vanlig lördag fast det var en måndag.












Nu ser vi fram emot 2013. Hoppas på många roliga äventyr.¨

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar