tisdag 17 januari 2012

10 små indianer

Helgen har varit lugn. Har känt mig deppig, dels för att Pyret inte har kommit ut och dels för att jag sörjer moster. Men vi har försökt hitta på lite saker med Engla iallafall, även om det är Björn som har fått tagit det stora lasset.

I fredags på eftermiddagen var vi faktiskt i badhuset hela familjen. Jag simmade lite medans Björn och Engla lekte i barnpoolen. När jag simmat klart så gick jag över till barnpoolen och lekte lite jag med :) Mysigt! Engla verkligen älskar och bada! Ska försöka göra det oftare! Var perfekt fredag eftermiddag. Pratade lite med tjejen i receptionen när jag satt och vänta på att Björn och Engla skulle bli klara i omklädningsrummet, hon sa att det var ovanligt mycket folk där för att var fredag, jag tyckte att de var väldigt lite folk. Var ju vi, o två barnfamiljer till i poolen och en del som motionssimmade..

I lördags pysslade vi.. Vi skulle göra små indianer av toarullar. Vi målad dem men så insåg vi att vi var ju tvungna att vänta på att de skulle torka ordentligt innan vi fortsatte.. Så vi pysslade vidare med annat på indiantemat. Vi gjorde huvudband som vi satte fjädrar i. DET var roligt tyckte Engla. Gjorde ju en varsin (Engla fick ju mycket hjälp ;) ), sen så tyckte Engla vi skulle ha på oss dem typ hela dagen hihi

Koncentrerad

Gullunge!

Hela familjen ♥

Annars gick lördagen åt att mysa och leka. Legot är poppis :)

Bygga med lego

Gubben i lådan, gubben i lådan,
vad har du för dig? vad gör du nu?

Tittut!

I söndags så gjorde vi klart vår små indianer. Så söta så :)

Våra indianer :)

Sen så åkte vi hem till Englas farmor för lite lunch, blev tacos - MUMS! Efter lunchen så åkte vi till Odensalas  byggdegård där det var julgransplundring.. Mysigt. Jätte mycket folk. Träffade på två som vi kände igen :)
Christine, Tony och deras Emmy från föräldrargruppen. Sen träffa vi en gammal kompis till Björn och hans döttrar..

Efter fika, dans och plundring så åkte vi tillbaka till farmor. Jag och Björn passade på och handla medans Engla lekte, när vi kom tillbaka så satt hon i badkaret och lekte :)

Resten av kvällen har var lugn. Tittade på film med älsklingen.

Idag har fina Petra och lilla Elise varit här för lite fika och lunch. Mys! Skönt och få gnälla av sig då hon vet exakt hur det är och gå övertiden. Hon gick över 14 dagar respektive 12 dagar med sin gosisar.. 

Sen är Erik här och har ätit middag hos oss. Busat järnet med Engla :)

Nu ska vi snart fixa veckan Pyret inlägg (tyvärr får jag väl skriva)

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. haha snygga ni var som indianer :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att leka indianer! Har Engla svängt på tröjan på andra bilden och har den utochin? :P

    SvaraRadera