fredag 6 januari 2012

Trettondagen

Idag har det varit full rulle hela dagen. 

På förmiddagen så bestämde jag mig för att städa och rensa i  kallskafferiet. Samt en rensning i skåpet ovanför fläkten som har blivit lite av ett "gömma" skräpskåp haha. Skönt och ha det gjort..

Efter lite lunch så susade vi ner till öppna förskolan för att vara med på julgransplundringen.
Väldigt trevligt träffade många bekanta. Såna men ser lite oftare och såna man mer mer sällan. Många lyckönskningar fick vi i alla fall med magen :)

Små grodorna, små grodorna..

Å en slank hon hit, o en slak hon dit..

Plundring av granen

En påse med godis! Ojoj Englas första påse!
 Hon fick 2 bitar sen så gömde vi undan den ;)

och så åkte granen ut!

Lite lek i lekrummet hann vi med :)

Efter julgransplundringen så åkte vi hem till Therese, Daniel och Linnea. Therese fyller nämligen år idag så vi var bjudna på lite fika. GRATTIS igen Therese ♥ Barnen fik leka lite med.

Busungar

Stella och Linnea

Engla tog sig en liten powernap eftersom det enda hon hade
sovit var i bilen mellan Rosersberg och Väsby..

Blev kvar lite längre än vi tänkt så för andra gången denna vecka så åt vi pizza tillsammans med dem :O
Mysigt var det iallafall.

Väl hemma så slocknade Engla ganska fort efter vällingen.. Så vi hade lite fredagsmys till "På spåret"
och vi var inte ensamma i soffan, djuren kom och mös med oss :)

De kan om de vill.. ♥

Nu ska jag gå upp och kola på lite film tror jag. Imorgon ska Engla på husdjursmässan i Kista med farmor, blir kul för henne. Jag och Björn ska åka en vända med skräp till soptippen, och sen blir det nog lugnt resten av helgen.. På måndag går vi tillbaka till vardagen igen med dagis. Engla saknar dagis :) 

Kommer ta det lugnt med uppdateringar både här och på facebook fram tills Pyret kommer mest för att jag inte vill ha en massa "Är det något på G ännu?" frågor bara för att jag inte har uppdaterat på X antal timmar/dagar. Jag LOVAR att jag kommer uppdatera när Pyret väl har kommit! :)

Kram på Er!

1 kommentar:

  1. Roligt med julgransplundring! Ska plundra vårt hem på julsaker så fort vi kommer hem tror jag.

    Hoppas bebisen kommer snart!

    SvaraRadera