söndag 1 januari 2012

Nyårsafton

Nyårsafton började med att jag vaknade kl 05,30 och kunde inte somna om. Låg en stund i sängen och försökte men gav upp tillslut och bestämde mig för att gå ner o kika lite på tv. Straxt efter 06 så somnade jag i soffan. Vaknade 9.30 och det var fortfarande tyst i huset!! Gick upp och kollade då låg både Björn och Engla och sov! Väckte dem för lite frukost. 

Sen åkte vi iväg för och handla lite mat till kvällen.

Resten av eftermiddagen bestod av mys..

Tittar på Tigers film
                                                    
Unnade oss lite ostbågar till filmen

Lagade lite mat till farmor och farfar Patric som kom och åt med oss

Lycktorna lyste välkomnande när de kom

Uppdukat bord :)

Lantbröd med tomat och basilika till förrätt

Pepparbiff, potatisgratäng, bea och en grön sallad
till huvudrätt


Chokladfondant med frukt och lite grädde
som efterrätt

:)

Efter maten klädde vi på oss ytterkläderna och traskade ut på golfbanan för att tända de "Thailandslyktor" vi köpt tidigare under dagen..

Spännande :)

Dags för avfärd..

"Hej då"

Fint.
Perfekt för oss, med tanke på hunden :)

Engla pratade om lyktorna när vi kom in. Om att det flög upp i luften..

Tände lite tomtebloss med :)

När vi kom in igen så var det hög tid för Engla och sova. Jag körde hem Anna och Patric eftersom de skulle iväg på annat nyårsfirande.. Väl hemma så satte jag och Björn oss i varsin soffa med varsin dator. Sen så gick vi upp. Björn spelar Skyrim och jag sitter här med bloggen :)

Skålade vid tolvslaget med alkoholfri cider
(hittade givetvis inte champagne glasen)
medans vi lyssnade på raketerna som sköts bortom skogen..

Vill önska alla mina/våra bloggläsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! Med hopp om ett spännande 2012 - för det kommer vi ha när vi vilken dag som helst blir en tvåbarnsfamilj på riktigt!! Hoppas ni följer vår resa även då..

Kram på Er!


2 kommentarer:

  1. Såna lyktor hade vi också, den första fastnade i en gran men dom andra 4 flög så fint, är verkligen inget fan av fyrverkerier så detta va ju toppen.
    Självklart kommer jag fortsätta läsa, ska bli så spännande att se vad som bor i fina magen, har en känsla av att den 6e sätter det igång ;)
    Tack för att du finns!
    Kram <3

    SvaraRadera