måndag 2 januari 2012

Månaden vi väntat på..

Ja då är det Januari, månaden vi väntat på! Som Heidi säger: "Nu är den gröna flaggan hissad" Så Pyret är välkommen ut när som helst! Dock väntar jag gärna några dagar till eftersom både jag och Björn har gått och blivit tok förkylda! Känner mig inte jätte taggad för en kommande förlossning, känns som om man blivit överkörd av en ångvält..

Går dagen var lugn, eftersom varken jag eller Björn kände oss på topp då. Vi var hemma hos farmor och åt lite lunch. Spagetti och köttfärssås - gott. Skönt och slippa laga mat och så fick Engla någon som var pigg nog och busa med henne..

Målade lite

Tågbanan är skoj!



I morse ställde vi klockorna för första gången på över en vecka! Hade nämligen en tid hos barnmorskan.
Alla värden utom järnet var okej, men jag har fuskat lite med tabletterna - trodde inte det skulle vara något så här sent i graviditeten då jag slutade med tabletterna i vecka 35 när jag väntade Engla.. men men blev ordinerad 2 tabletter om dagen nu.. Magen växer som den ska ligger på normalkurvan precis..

SFmått 35 cm
Hb 110 skrev vi då tog vi medlet på 3 tester som var 99, 117, 104
Socker 4,7
Blodtrycket 125/70
Huvudet var mer fixerat än ruckbart men inte riktigt ändå
Pyrets ♥ljud var 136 - lite bök o stök med att hitta bra läge o lyssna eftersom h*n låg lite knas :)

Har ett besök inbokat den 16e om det inte kommit något Pyre. Men den hoppas jag innerligt att jag slipper gå på!!

Annars har vi bar myst här hemma. Vädret har varit skit och vi inte på topp. Lekt lite på mattan, kollat in julklapparna. Engla har inte varit på strålande humör. Varit ganska gnällig. Men det är förståelig för alla rutiner har ju blivit rubbade under veckan som gått. mat och sovtiderna har ju varit knas. Men idag har vi kört på de vanliga rutinerna och hoppas på att hon är gladare imorgon iallafall..

Passade på och prova färgerna i pyssellådan
Engla fick i julklapp


Nu blir det TV sen sängen.. Nu tar vi dagarna som de kommer :)

Kram på Er!


1 kommentar: