måndag 10 oktober 2011

Har varit ledig idag. Engla vaknade ganska tidigt. 6,30 då satte vi på Madicken och låg i sängen och myste/slumrade lite..  

Sen gick vi upp och fixade frukost. Sur och grinig var hon ingenting passade... Bara och bli buren vilket jag försöker undvika eftersom jag börjat känna av ryggen.. Men vi satte oss i soffan tills det värsta utbrottet var över..

Då kunde vi klä på oss och gå och ge hönorna lite extra bröd som blivit över..
Sen tog vi morgonpromenaden med Boris. Engla fick hålla i kopplet, kör dubbelt koppel då han drar så förbaskat så tar jag draget men Engla är nöjd för hon får "hålla" hihi. Dock så snubblade hon och blev super duper ledsen givetvis. Så det blev vagnen och massa pussar från mamma som gällde resten av promenaden.

När vi kom tillbaka så packade vi in oss i bilen och for iväg till Therese och Linnea med en omväg förbi bageriet för att köpa lite fikagott.

Engla somnade i bilen på väg dit, så jag bar upp henne så fick hon sova i Therese och Daniels säng - 1,5 timme sov hon. Jag och Tess pratade och åt lite lunch undertiden. Jättegod morotssoppa! Ska få recept på den..

När Engla vaknat och fått i sig sin lunch så gick vi ut en sväng. Gick och mata änderna vid stationen..
Det var skoj tyckte Engla :)


Matar ankorna


När vi kom tillbaka så fikade vi med gottit vi köpt. Engla hade valt en bulle, jag och Tess åt brownie MUMS!
Pratade lite till.. Sen var klockan nästan 16 och det var dags att bege sig hemåt.

Svängde förbi affären för att veckohandla lite. Engla satte sig på tvären igen o var gring och ville inte.. SUCK! Att man aldrig lär sig att man inte ska gå på affären  med barn strax innan man ska hem o laga mat..

Iallafall så tog vi oss igenom handlingen och åkte hem och började med maten. Fia kom ut en sväng och underhöll Engla så jag fick lite gjort. Tack ♥ Sen kom Björn hem så Engla följde med honom ut för att lasta bilen med skräp som han skulle köra till tippen efter middagen.

Städat har jag med hunnit så nu är det rent och fint här hemma :)

Lite grin och gnäll var det på kvällen nu med. Tror att det är för att alla vanliga rutiner blev rubbade i helgen när hon var hos mormor och morfar..

Nu ska iallafall jag dricka upp mitt te, vänta på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan ladda en ny tills imorgon, sen ska jag gå o lägga mig.. Tråkvecka på jobbet - dvs långa dagar hela veckan.. men men bara en månad (20 arbetsdagar) kvar sen får jag gå hemma istället..

Kram på Er!

1 kommentar:

  1. Tråkigt när de små inte är riktigt nöjda men låter mysigt med en hemmadag tillsammans när Engla var borta i helgen :)

    SvaraRadera