måndag 31 oktober 2011

Planeringsdag

Idag har det varit planeringsdag på Englas dagis.
Eftersom jag jobbade Maddes förra måndag (efter önskemål från henne) så var jag istället ledig idag. Vilket löste sig toppen för oss istället.

8,15 så hade jag ett MVC besök inbokat. Så vi klev upp straxt innan 7. Satt och myste lite. Kollade av Facebook och såg att en av mammorna från öppnis tänkte åka till Mulle Meckparken idag och fråga om någon var intresserad och följa med.. Så jag smsade henne och sa att vi var intresserade. De hade tänkt åka med 9 tåget och det borde vi hinna tyckte jag. Så vi fick lägga på ett kol för att hinna med..

Halvt stressande så klev vi 8,14 in på MVC.
Besöket gick toppen! Barnmorskan var jättegullig denna gång. Blev lite besviken förra gången - klickade inte riktigt då. Men idag var hon väldigt rar..

Alla värden som vi tog såg fina ut:
Sockret 5,4
Blodtrycket 130/60
Sf måttet 29 cm
Pyrets hjärta slog i 137 slag/min

"Lyssna mammas mage" som Engla sa när vi skulle gå där ifrån efter att ha lyssnat på hjärtljuden..

Sen åkte vi iväg till stationen för att möta upp Åsa, Axel och Tyra för att till Englas stora förtjusning åka tåg!
Åka tåg var nog dagen höjdpunkt! :)

Gadfisen fick äntligen åka tåg!

Efter en liten promenad från Ulriksdal så var vi framme i Mulle Meckparken. Första gången jag och Engla var där och blev positivt överraskad. Jåätte mysig lekpark med massa små kryp in och grejer o fixa med hihi

Mulle hälsar alla välkomna

Engla ville sitta på hunden :)

Engla och Axel ville åka motrorcykel

Tittut ♥



Flyger flygplan

Mammas gladfis

Vy över parken :) 

Åker raketrutchkana


Åker linbana helt själv - Det var skojigt!

Går i labyrinten

Hittade mitten :)

Sen tog vi en liten fika paus i höstsolen *mys*

Tyra och Engla leker tittut 
Straxt efter 11 så började vi packa ihop oss då hade vi tre trötta men glada barn :)
Trodde Engla skulle somna i vagnen påväg tillbaka men inte då. Vi hann hem och äta lite lunch innan Engla somnade.. 

När jag står och diskar efter lunchen ringer svärmor och frågar ifall hon får ta med hunden ut på en långpromenad, och visst får hon det :)

Efter Engla vaknat och farmor kommit tillbaka så fikade vi lite. Engla och farmor lekte lite med lekleran och målade. Lite bus med hunden och annat bus blev det med :)

Målar med farmor
 När farmor har åkt och Engla hjälpt till och diskat så tittade Engla på Emil och myste med Boris i soffan

Mys i soffan
Igår lovade jag ju bilder på nya mattan i vardagsrummet:

Innan

Engla gillar den nya mattan

Efter :) Engla myser ♥
Vi har en till matta som ska ligga i andra i halvan av vardagsrummet men just nu så är bokhyllan ur plockade och framdragen för imorgon kommer de och kopplar in bergvärmen.

Nu väntar sängen.

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Tack för en härlig dag! Vilka fina bilder! Jag upptäckte när jag kom hem att jag lyckas ändra inställningen på kameran, så mina är lite suddiga tyvärr! Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Roligt med lek i mulle meck-parken. Fint det blev med nya mattan :)

    SvaraRadera