söndag 30 oktober 2011

Söndag idag

Helgen går som vanligt i rasande fart.

Engla har varit sjuk i veckan. I tisdags morse så stod vi klara och skulle klä oss ytterkläder för att åka till jobb/dagis. Hon hade varit lite rörig på natten sa Björn som var så fin och tog henne så jag fick sova. Sen var hon lite grinig på morgon. Björn tyckte jag skulle tempa henne men jag tyckte inte hon kändes nå varm och morgon trött kan ju alla vara. Men så stod vi där i hallen och jag kände - jag tempar henne försäkerhets skull - Joho 38,3 hade hon ju. Mammas lilla ♥ Så pappa var hemma och vabbade tisdag onsdag, och jag var hemma torsdag fredag - vilket min rygg inte var ett dugg ledsen över..

Tempen har inte varit så hög, men ändå feber.. Trodde hon skulle vara feberfri i torsdags men när jag skulle lägga henne så var tempen uppe över 38 igen *suck* Fredagen var feberfri i alla fall.. Vi myste bara de två dagar jag var hemma med henne.

Helgen har jag varit ledig. Vi har inte gjort något jättespeciellt. Vi var en snabbis i Uppsala. Behövde åka till Granngården och köpa hönsfoder. Sen var vi en sväng inne på Babyproffsen, köpte ett stödbälte GULD värt!
Sen var vi inne på Jysk och köpte nya matter till vardagsrummet. (kommer bild sen)

På kvällen var vi på middag hos Sandra och Patrik. Mycket trevligt och god mat med :)

Idag har jag storstädat huset. Bara och dammsuga övervåningen kvar, samt lite tvätt men jag har ingenstans och hänga den så den får vänta till senare i vecka.

Jag och Engla lekte lite med lekleran på förmiddagen



Sniglar, äpple, päron, spindel och en masa maskar och ormar :)

Björn har varit och kastat lite skit på tippen - skönt och bli av med det. Sen har han börjat med att sätta nya tätningslister i fönsterna och när han ändå håller på så så putsar han dem samtidigt :) Härlig då jag inte är stormförtjust i att putsa fönster.

Är "ensam" hemma just nu. Fast för att vara ensam hemma är det väldigt många hemma. Engla är givetvis hemma - hon ligger och sover. Sen är ju Fia och Patrik hemma men de håller sig för sig själva. Sen är ju alla djuren hemma, men Björn är i Uppsala, skulle gå på Stand up med Niina och Juuso. Hoppas han har kul - inte riktigt min form av humor..

Så nu ska jag duscha (finns inget bättre och lägga sig i en renbäddad säng nyduschad sen slö titta lite på TV och mysa med pyret. Imorgon är det dags för en kontroll på MVC :) Är lite rädd för vågen dock :(

Kram på Er!

1 kommentar: