måndag 17 oktober 2011

Myshelg

Helgen började bra. Jobbet firade 20 år som butik. Skoj!! vi hade 20% på hela vårt sortiment fredag lördag. Det bjöds på snittar, cider och godis. På lördagen fanns det även en hoppborg och ballonger till barnen :)

Eftersom jag och Madde är stolta över vår chef så köpte vi tårta och "bubbel" och överraskade med :)
Hon blev så rörd att hon började gråta :)



Fredagkvällen avnjöts hemma med filmmys för mig och Björn.

Lördagen var jag ledig. Björn skulle hålla på och fixa med huset samt hjälpa grannen. Sen skulle han ut med sina grabbar på kvällen. Så jag och Engla åkte hem till mamma och pappa.

Engla sov i bilen dit. Vi hämtade upp mamma och tog oss en tur till Strängnäs. Mamma ville kolla efter en vinterjacka. Jag kollade också men hittade ingen som jag kommer kunna knäppa runt magen i vinter :S Får leta vidare.. Däremot så hittade jag två tunikor till mig. Engla fick 6 par stickade tumvantar. Mamma köpte en tunika, kofta, leggings, strumpor och tumvantar till Engla. Mamma hittade även en vinterjacka till sig :)

Gott med McDonald´s till lunch

Väl hemma så väntade vi på att "Offa" skulle komma hem från sin golfrunda.
När han kom hem vart det fullt ös :)

"Bygga koja, Offa"


Engla och Pappa bygger koja, vilket är jätte skoj. Engla pratar mycket om det här hemma. 
De hade ju gjort det förra helgen när hon var där med Sofi och Patrik.

Som vanligt när Engla är hos mormor och morfar blir sovrutinerna helt rubbade.. Så vid halv nio i lördagskväll så hade Engla kafferep med morfar. Pyamasen ville hon inte ha på sig, mer än som huckle. "Kaffekärring" som pappa kallade henne :)


"Affe, affe"
Vid halv tio så somnade Engla tillslut i mormor och morfars säng. Där fick hon oxå tillbringa natten. Pefekt tänkte jag, då får man kanske en chans och sova ut. 7,45 vaknar jag av att jag är otroligt kissnödig. Så det var bara och gå ner och kissa. Sen kunde inte jag somna om. Låg o läste en stund, surfade och tittade lite på TV. Vid nio tyckte jag att de hade sovit nog och gick faktisk in och väckte dem! Jag var ju hungrig!!

Engla och Offa gos ♥
 Efter frukost så gick jag Engla och mamma ut till lekparken. Pappa åkte iväg till golfbanan igen..

Bygger sandkakor

Engla ville gunga med mormor

och gunga lite själv
 Sen gick vi en liten sväng i skogen. Samlade lite kottar, pinnar, mossa och löv

Skogsmulle

Letar efter kottar

Hittade lite blåbär :)

Fruktstund i skogen

Min söta ♥
 När vi kom hem så åt vi lite lunch sen la vi oss på soffan och vilade lite. Tittade lite på Pippi. Sen somnade både mamma och Engla - skavfötters *mys*

Klar grisen och "den"  skulle vara med och mysa
 När vi vilat klart, så plockade vi fram allt skogsmaterial vi samlat på oss på förmiddagen, samt lite papper, lim och tejp. Sen pysslade vi medans mormor lagade mat :)


Limmar

Sån här fin tavla gjorde jag och Engla

Sen gjorde Engla denna med lite hjälp :)
Sen blev det dags för middag. Efter middagen så packade vi in oss i bilen för att susa hem till pappa Björn som längtade efter oss..

Tack mamma och pappa för en mysig helg ♥

Kram på Er

1 kommentar: