söndag 2 oktober 2011

Helgen

Ja, veckan som gick bestod inte så mycket mer än jobb och dagis.

Engla tar ofta Boris i knät och sjunger lille katt för honom - Sötis♥

I fredags hade jag sovmorgon, så när jag lämnade Engla på dagis
så var det på väg  till jympahallen för lite lek..
Men nu i helgen har vi haft mys.

Fredag kväll efter jobbet så hade jag och min fina kollega Madde lite after work. Vi var och åt libanesiskt meze. Så underbart gott och bara sitta och plocka av massa goda röror och diverse..

Gotti

Eftersom servitören lyckades med bedriften att spilla ut en hel cola i Maddes knä
så bjöd de på efterrätt samt en stor ursäkt
Här hemma så hade Fia gjort ost och skinkpaj till middag. sen hade de tittat på film och haft det mys..

Igår så behövde Björn fixa lite här hemma och Engla behövde lite kompletteringar till vintergarderoben.
Så jag och Engla åkte in till Uppsala för att ha en date med Lollo. Vi gick på stan, käkade lunch och fikade :)
Hittade lite vantar och vinterskor till Engla. Trosor och en kofta till mig. Sen hade jag fått en kupong från Kappahl att jag fick hämta ut en gratis body till pyret och det tackar man ju inte nej till.. Sen var det en till kupong med 25% på valfri vara så det blev en stickad mössa till pyret med :)

Lite fika ♥


Gotti 
Kvällen blev lugn. Vi åt rester från pajen till middag sen så myste jag och Björn framför TVn med lite tända ljus och lite gottis till..

Idag så behövde Björn fortsätta med sitt arbete i garaget. Så jag och Engla åkte till Stinsen för att fortsätta shoppa lite. Det var lite saker jag inte hittade/glömde igår. Så idag blev det fleece byxor att ha till sovstunden på dagis i vinter, lite mer mjukisbyxor, strumpor, raggisar och mössor.. Så nu är vi i stort sätt redo för hösten och vintern. Halskrage och fodrade gallonvantar ska väl inför skaffas med..

Eftermiddagen så har det städas här hemma. Skönt och ha det klart. Är ju ledig tisdag onsdag i veckan så det är skönt och slippa det. Nu är det bara den där gräsmattan som jag har lite ångest över.. Skulle gärna ta tag i den själv med då kommer jag få lida i rygg och bäckenet, samt att jag tror inte orken finns - blir ju andfådd för minsta lilla ansträngning.. Men Björn hann inte göra det i helgen. Igår höll han ju på tills Engla skulle lägga sig vid 19,30 och ikväll så började det ju regna när han var klar straxt innan 17tiden..



Söndagsmys i sängen ♥

Söndags mys vid frukost ♥
Idag blir Engla 2 år och 1 månad, samt att vi klivit ner på 2 siffrigt på nedräkningen till pyrets ankomst - dvs idag är det 99 dagar kvar till den 9e januari :D

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Åh massa fina bilder =) Och snart är de 9 jan... =)

    SvaraRadera
  2. Lille katt är en favorit här med :)

    Sover de ute på dagis? Maya och de sover inne på vilan tyvärr, men som tur är försöker de vara ute så mycket som möjligt resten av tiden.

    SvaraRadera