onsdag 19 oktober 2011

Igår och Idag

Har varit ledig igår och idag. SKÖNT!

Tycker att jag har fått hyfsat mycket gjort på två dagar..

Igår så var vi på öppnis ett par timmar..
Sjön, Engla lekte med de andra barnen, framför allt Minna och så fikade vi.

Sen åkte vi hem käkade lite lunch och sen sov Engla i två timmar. Då valde jag mellan att vila själv eller städa. Städningen vann. Hade ingen ro till och vila när huset såg ut som det gjorde..

När Engla vaknat och Fia kommit hem från jobbet så åkte vi tillsammans och handlade.
Sen var det bara hem och börja med maten.. Men innan vi började med maten så bakade vi. Har varit SÅ sugen på mjuk pepparkaka ett par dagar. Så vi köpte en färdig mix och bara blanda med vatten. hihi


Gott och slicka smeten :)
Engla och pappa hade lite bus för sig med :)

Mina fina älsklingar ♥

Vad skulle jag göra utan Er??

Engla kommer nog bli en akrobat när hon blir stor :)

MUMS!

Lite fika innan vällingen och sängen hägrade

Idag så har Engla varit på dagis.. Hon blev lämnad tidigare än vad hon brukar bli den onsdagen. För jag skulle  till Karolinska Sjukhuset för att ta RhD sprutan som jag skrev om igår. Så ett rör med blod fick jag lämna sen fick jag en spruta i rumpan..

Fia hade följt med mig dit. Så när vi var klara så åkte vi en sväng förbi Kista.
Vi var in på Cubus. Vi såg på reklamen igår att att de sålde parkas för 499 kr. och jag letade ju en bra jacka till denna vinter som jag kan ha magen i. Kände inte för att lägga 2000kr på en jacka som jag inte ens kommer ha hela vintern! Parkasen passade perfekt!! (lite stor i överdelen men det får jag leva med, magen får plats och växa iallafall och det var ju det som var grejen)



Hittade ett par urmysiga sockor att luffsa runt i här hemma.



Köpte mig en mössa med.. Lika dan som Engla har :D

Sen susade vi vidare till Stinsen. Käkade lunch - Souvlaki med ris och tzatsiki MUMS!
Sen inhandlade Fia lite nya Bhar och så var vi på Panduro och letade lite inspiration till mammas inbjudningskort jag ska göra :)

For vidare till Märsta där jag passade på och klippa mig. SÅ SKÖNT att äntligen ha de gjort! Väl behövligt..
Sen var det dags att åka till dagis och hämta en glad Engla!
Åkte hem och fikade lite. Sen åkte jag och Engla till Maxi för att inhandla lite färg till mitt nyklippta hår :)

Sen var det bara hem och börja diska för att kunna börja med maten. Risotto med sparris och bratwurst blev det idag MUMS!

Hade en fin fin assistent i köket med. Hon hjälpte till att diska och torka av bordet..


Gullfis! ♥

Nu när Engla har lagt sig så sitter jag med färgen i håret. kommer nog bli fin fint. Sen är det massa bra på TV ikväll.

Imorgon är det jobb som gäller.. Ska jobba 9 dagar i rad nu så nästa ledighet blir på lördag i nästa vecka. Men men vad gör man inte för sin fina kollega ♥ Sen kommer jag få 5 sköna dagars ledighet , sen är det bara 6 arbetsdagar kvar!! :)

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. snart går du hem! och snart snart kommer ni hit :D

    SvaraRadera
  2. Wow vad fort det går, snart är er lilla här ju :)

    Duktig hjälpreda du har! Här hemma är det mycket poppis att duka åt oss alla när vi ska äta, Maya har sin servis så hon når den och plockar själv fram den när hon vill ha mat :P

    SvaraRadera