torsdag 20 oktober 2011

Tröttnosan

Som ni ser så har jag bytt till ett mer höst tema på bloggen. Hoppas ni tycker det blev lika fint som jag :)

Imorse vaknade Engla straxt innan fem. Då kom hon in till oss och ville inte somna om. Vet inte allt hon gjorde, sjöng Bä bä vita lamm för oss, kiklade Björn under fötterna, drog av honom täcket och lite annat som jag inte riktigt har koll på..

Sen somnade hon om straxt innan 6 då det var dags att gå upp eg. Men hon fick sova till halv sju. Fast hon var trött när jag väckte henne. Hon i stort sett sov när jag bar ner henne till skötbordet. Men hon vaknade till väl där nere..

Men hon hade varit trött på dagis idag sa de när jag hämtade. Hade förvisso sagt det när jag lämnade att hon kunde vara trött. Men att hon skulle vara så trött att hon inte ens orkade gå med tull gympahallen på förmiddagen. Hon hade brutit ihop totalt. De frågade om hon ville följa med men avgjorde att hon var så himla trött att hon fick vara kvar med den andra gruppen och lägga sig lite tidigare...

Annars hade allt varit bra på dagis :)

Hemma så hade vi lite sjukvård för grisen. Grisen är Engla favoritnalle. Hade spruckit en söm vid armen. Så vi lindade bandage och gav lite medicin :) O är man sjuk så får man glass o givet skulle ju grisen ha glass. Men grisen fick ingen glass utan den tog Engla själv. BUSUNGE!!

Sjukvårdaren:)
Nu är det hög tid för sängen. Ska operera en gris först ;)

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Ja, fem är tidigt... Tim vaknar alltid lite innan sex =/ Theo har dock denna veckan sovit till halv sju eller sju.

    SvaraRadera
  2. Fin och höstig design :)

    Jobbigt att hon var så trött på dagis för hon vaknade så tidigt!

    SvaraRadera