söndag 16 september 2012

Ännu ett inlägg

Happ då ligger man efter med bloggen igen. Önskar jag kunde vara duktig och blogga varje kväll men hittar inte orken eller motivationen till det..

I tisdags var det öppnisstart. Tycker det är väldigt sent och köra igång terminen i mitten av september men men inget att göra åt. Det var ganska många nya ansikten där.


Hänger på öppnis

Trött tjej zzz

"Mamma snart kommer en till såndär (pekar på Edvard)"
Jasså gör det?
"Ja för titta så stor mage jag har (späner ut magen)"
Eftermiddagen blev lugn, jag och barnen var och handlade lite sen myste vi mest hemma.

I onsdags var jag iväg och köpten en ny vagn - äntligen! Har velat länge över vad jag ville ha. Har ju bara syskonvagnen och sulkys. Ville ha en mer regäl vagn när jag bara har Edvard med mig. Så det blev en Emmaljunga 360 cerox. Underbar och köra så lättstyrd. Precis när jag kommit hem med vagnen och lastat ut den så gick Carran förbi - hon var påväg ut å promenad så jag och Edvard gjorde sällskap med nya vagnen. Edvard sov gott i den och jag älskar och köra den!

Matar hönorna

Nya vagnen

Lycklig klle


Efter lunch var jag hos en snabbis hos Petra och fikade innan vi åkte och hämtade på dagis :)

Efter dagis så var vi ute o myste i solen. Edvard sov i vagnen, Engla hoppade studsmatta och jag läste lite bröllopstidning på altanen.

Nelli



Till kvällen var vi bjudna till O´learys för att fira barnens farmor som fyllde år i söndags. Även Björns morbror Johnny, Pia och Sandra gjorde oss sällskap. Trevligt även om det blev lite sent med tanke på barnen..

Gott

Kärlek ♥

Efterrätt



I torsdags hade vi en lugn dag. Pysslade lite med bröllopspyssel, städade och tvättade lite.



Är man trött så är man zzz somnade mitt i lunchen

Mys

Efter middagen så gick vi ute en sväng hela familjen. Engla körde lite på sin fyrhjuling vilket hon tyckte var skoj. Dock går den väldigt långsam vilket hon själv tyckte efter en stund och ville hellre springa sista biten hem. 




I fredags var vi på öppnis igen. Åt lunch där - Grönsakssoppa.

Med kompisen Alvin


Sen åkte vi och köpte lite fredags mys. Engla ville gå till änderna nere i centrum så vi köpte med oss en 6 kroners limpa och gick ner.. Mysigt men det blåste ganska mycket så vi blev inte så långvariga.

Glada änder

Myste lite framför doobidoo, Engla var inte ett dugg trött så hon fick vara uppe med oss en stund.

Fredagsmys
Igår var Engla på jumpan och hade skoj. Jag och Edvard var hemma. Städade åt hönorna, dammsög av köket och fixade lite. Efter lunch så åkte vi till Barkarby och kikade lite på kostymer till Björn att ha på bröllopt. Han kommer bli så fin!!

Sen åkte vi bara hem och hade det mysigt. Grillade till middag.

På kvällisen igår

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin vagn :) är ju nästan samma vagn (emmaljunga nitro city) som Maya hade när hon var liten som bara står här hemma och dammar för tillfället :( Den är härlig att köra iaf, men hos oss kör vi bara sittvagn med fyra fasta hjul för tillfället, de få gånger vagn används.

    SvaraRadera
  2. Justja, har du bytt din design nyligen? Kommer upp popup-rutor som ber om lösenord som leder till två låsta bloggar varje gång man kommer in på din blogg. Kanske du har någon bild eller länk i din kod som kommer från någon av dessa låsta bloggar?

    SvaraRadera