torsdag 20 september 2012

IKEA och tAKiDA!!

I torsdag var det en rolig dag! Jag och Petra hade bokat in en date med IKEA efter vi lämnat de stora skruttarna på dagis så packade vi de små och vagnar i bilen och åkte. Givetvis så var det kö på vägen in! Tog 30 min att åka 1,5 km vägarbete trodde vi men det visade sig vara en STOR blåskontroll - hoppas de fick fast många men jag slapp blåsa iallafall.

Väl inne på IKEA gick vi och kikade och drömde, träffade Ullis som jobbade innan vi gick och käkade lunch. Efter lunchen så åkte vi ner till plock avdelningen och plockade åt oss lite smått och gott. Lite förvaringslåder, värmeljus, servetter, en ram och en julklapp fick det bli denna gång..

Givet med lunch på IKEA!

Åkte hem och hämtade Engla på dagis, Fia kom straxt efter det så hon fick följa med upp till Maxi och handla lite till barnens middag. Farmor och Patric skulle nämligen vara barnvakt då Björn skulle på en taklagsfest i Uppsala via jobbet och jag och Fia hade bokat in sedan länge att åka till grönan och titta på tAKiDA!

Så vid kvart över fyra så susade vi iväg. Väl inne på grönan så hade vi ju en del "dötid" så vi käkade lite mat, gick runt och kikade, åkte 2 karuseller och bara väntade. Men klockan 20,00 så drog de igång. Åh vad bra de var! *happy* Njöt massa för min vän Sofie som jag vet älskar dem men bor lite för långt bort för att komma..

My babysister and me ♥

Say no more..



Efter konserten så mötte vi upp Micke och Niklas som oxå var där. Åkte hem en bit tillsammans innan vi skilldes åt..

Väl hemma så var det bara att krypa ner i sängen som var varm och god efter en kall kväll. Björn hade varit hemma ett tag. Det hade gått bra för farmor, Patric och barnen iallafall. Första gången Edvard hade barnvakt så länge.

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar