måndag 17 september 2012

Underbara måndag!

Idag har jag och barnen haft riktig kvalitetstid efter som vår lekdate för dagen blev sjuka. Vi började med en sovmorgon till klockan 8 - härligt ♥ Sen att man vaknar till en son som ligger bredvid en och skrattar kan det bli bättre?

God morgon♥

Vi gick ner och busade lite i vardagsrummet, innan vi åt frulle. Det regnade ganska mycket men Engla ville gå ut och hoppa studsmatta, men det var ju lite för blött ute men vi gick ut för att ta en promenad och gunga lite så vi klädde på oss regnkläder och gummistövlar men när vi väl kommit ut så hade det slutat regna. Så vi gick en sväng, Edvard somnade i vagnen och när vi kom tillbaka så gungade Engla en sväng.
Vi lyssnade på hårdrock till frukost,
hon gör pappa stolt iallafall :)

Ville köra lillebror
När vi gungat klart så gick vi in, Edvard fick sova kvar ute. Vi fyllde på saftförrådet lite, sen ville Engla pärla halsband. Så när hon pärlade så passade jag på och blogga om gårdagen.

Vinbär och krusbär blev det denna gång

Mys när Edvard sover


Edvard vaknade och vi gjorde i ordning lunch. Medans jag fixade lunchen så busade barnen på golvet med en tom cream fraiche burk och det gav mig en ide..

Älskar dessa 2 galet mycket!!


Så efter lunchen så drog jag fram målarsakerna och så började vi måla cream fraiche burkar (letade fram en till från återvinningen)

Jag ska måla hela världen till dig mamma ♥


När vi målat klart dem så började det bli dags för mellis. Solen sken så vi packade ner mellisen och åkte bort till slottet för att mysa lite. Vi gick runt lite i slottsträdgården innan vi gick ner till vattnet där vi intog lite saft/te, frukt och riskaka/smörgåsrån. Det blåste en del men vi hade så mysigt att det gjorde inget :) Gick ut på bryggan och kastade lite sten i vattnet och Engla "fiskade" med en pinne och vi mös massa!

Gullungar

Mitt fina hjärta ♥

Å min prins ♥

"Det låter plupp, mamma"



Njuter av solen

Spännande bubblor på vattnet



Givetvis somnade båda barnen i bilen på vägen hem ♥

ZzZzZz


Edvard fick sova vidare i vagnen medans Engla fick vakna. Vi pysslade vidare med våra målade burkar, nu var det dags för glitter och fjädrar. hihi men de är inte riktigt klara så bild på vad de ska bli får ni senare :P

Sen var det dags för middag, blodpudding Mums tyckte hela familjen :) Sen badade barnen. Engla ville dricka vällingen i vagnen så hon och jag tog oss en kvällspromenad. Blev en ganska regäl promenad, tog golfbanerundan. Resten av kvällen har tillbringats här i soffan :) Ska straxt entra sängen men först hänga tvätten..

Myser i vagnen


Hoppas ni alla fina har haft en lika bra dag som jag och barnen ♥

Kram på Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar