fredag 11 november 2011

11-11-11

Dagens datum 11-11-11 Lite roligt faktiskt..

Dock har det inte hänt något "magiskt" här iallafall :)

Dagen har gått till att handla lite. De första julklapparna till Engla är nu inhandlade..
Sen har jag vilat :) Lyckades somna en sväng i soffan vilket gjorde att jag höll på att bli sen och hämta Engla på dagis.. Men det gjorde inget..

De hade haft det bra på dagis. De hade gått upp till skolgården och lekt idag. Skojigt med små äventyr..

När jag hämtat Engla så åkte vi hem och bakade :) Inte med lera denna gång utan vi bakade kladdkakemuffins till fredagsmyset

Här kommer en bildbomd från baket :)

Engla väntar på instruktionerna 

Socker och ägg

"Hej då äggen"
Sötis vinkar hej då till äggen när de vispas ner

Måste smaka lite..

Smakar gott :)

Smör, mjöl, vaniljsocket och kakao

Så måste det provsmakas igen

Sen lägger vi upp i formarna

Hej o hå

Sen det bästa! Slicka skedar och bunke

MUMS!

Medans vi väntar, så passar vi på och busa i nya köksskåpet
som inte fått någon lucka ännu

Färdiga fredagsmyset ♥

Högsta betyg från Engla

När Engla hade gått och lagt sig så fortsatte jag och Björn med mer fredagsmys..


Lite godis och en lagrad julmust från bolaget (alkoholfri givetvis!) Den var ingen höjdare tycker jag, föredrar vanlig julmust - dock ska det ju vara apotekarens ;)

Nu sitter jag och Björn i sängen. Björn spelar sitt nya ps spel som släpptes idag och jag ska nog läsa min gravidtidning som jag inhandlade under min shoppingtur idag..

Hoppas ni har haft en fin fredags kväll denna "magiska" dag.

Kram på Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar