fredag 18 november 2011

Dalarna, MVC och Bio ♥

Förlåt!! Jag hade ju lovat ett inlägg om vårt dalarbesök igår men efter som min söta älskade sambo lyckades med att få med sig min mobil till jobbet, så kände jag att det var inge roligt och blogga utan bilderna.. Kvällen gick åt annat.

Dalarna då,

Ja i måndags morse packade jag in mig, Engla och packningen i bilen för att åka till Dalarna, närmare bestämt till Borlänge och fina Cissi.

Resan upp gick bra. Engla var vaken nästan hela vägen. Somnade straxt innan Falun. Tänkte då att jag skulle höra av mig till Cissi för att säga att vi snart var framme.. Helt plötsligt säger min telefon att den vill ha PUK koden!! Öh?? Den har legat på sätet brevid mig! Varför vill den ha puk koden för? Jaha vad gör jag nu då? Jag som inte hittar hem till dem eftersom de har flyttat sen sist jag var och hälsa på..

Jaja vi åkte så vi kom till Borlänge iallafall. Precis när man kommer in så visste jag att ICA MAXI ligger precis där, så jag svängde av och gick in och fråga ifall jag jag fick låna telefonen så jag ringa till Björn. Han letade upp Cissis nummer så jag kunde ringa henne, så hennes sambo kunde komma o möta upp mig där..

Fick PUK koden på kvällen när B kom hem från jobbet, så det ordnade sig..

När vi väl kom fram och packat ur bilen igen, så fick barnen leka lite. De var lite blyga till att börja med men sen så släppte det och de sprang runt och jagade varandra skrattandes :)

Kvällen blev lugn, jag och Cissi satt mest i köket och snackade en massa skit innan det var dags även för oss att sova..

Tisdagen hade vi mysdag. Vi gick ut med barnen på förmiddagen i skogen. Cissi hade packat ner varmchoklad och rån. Så vi myste i skogen. Kollade på kottar som ekorren hade gnagt på, pinnar och barr. Så fikade vi *mysigt*

Gott med varmchoklad 

Lite påtår

Skål

God rån till :)

Hihi satt på kameran fram så man ser sig själv i kameran

Ojoj, det var roligt!

Engla är duktig på grimaser 

Kolla efter kottar och pinnar

Efter skogen så gick vi tillbaka, för lite lunch och sovstund för barnen.

Lite soffhäng på eftermiddagen

Till eftermiddagen så packade vi om väskorna med badkläder istället och tog oss till Maserhallen för att bada. Ojojoj vad barnen hade roligt! Skrattade så det tjöt, åkte vattenrutschkana om o om igen.
Vi satt och jämförde dem mot när vi var där tillsammans för drygt ett år sedan, vilken skillnad på barnen.

Trötta barn somnade ganska fort efter maten till kvällen..

Mys i soffan


Onsdagen så var det bara lite inne lek och mys innan jag och Engla packade in oss i bilen för att åka hem. Resan hem gick bra med.. Engla sov nästan hela resan hem. Vaknade straxt innan Uppsala.





Tack fina Cissi för ett par mysiga dagar ♥


Igår så var jag hos barnmorskan.
Alla värden såg fina ut :) Det ända hon hade att påpeka var att magmåttet inte riktigt var vad hon tyckte det vara.. För 3 veckor sedan så var måttet 29cm idag var den 30cm. Så den ökar men inte riktigt så mycket som hon hade velat.. Ska dit på en extra mätning den 29e. Måttet kan ha varit missvisande efter som lilla pyret låg i säte när jag var där..

Blodtrycket: 130/60
Sockret 5,6
♥slagen: 140 slag/minut
Sf-måttet: 30cm

Vi pratade lite om när jag väntade Engla för hon hade en beräknad födelse vikt när jag var i v 35 på 3800g men hon vägde ju bara 2995g när hon kom i vecka 39. Så Hon tyckte det var bättre och kolla en gång förmycket..

Resten av dagen gick åt att vänta. Väntade på att hämta Engla på dagis, väntade på att Björn skull komma hem så jag och Fia kunde åka iväg till Kista för lite systermys. Middag, lite shopping och BIO!!
Det var ju bion som var huvudpunkten på dagen! Som vi har längtat!! Twilight - Breaking Dawn del 1´
Åh ville inte att de skulle ta slut!! Fast samtidigt så var det lite små detaljer som inte stämde med böckerna som störde mig lite.. Har väl läst böckerna lite för många gånger ^^ Nu får vi vänta ett helt år tills vi får se sista delen.. Tur att jag har böckerna iallafall. Får se hur många gånger till jag hinner läsa dem tills del 2  kommer på bio haha

Är jättenöjd med vantarna jag köpte igår:

Mina fina vantar 

Man kan vika upp toppen så har man fingertopparna fria
perfekt när man har pekskärm på telefonen bla- slipper man ta av hela vanten..
En annan rolig ska har hänt i veckan. Det planeras bröllop. Inte mitt och Björns tyvärr - men det kommer kanske snart det med ;) Utan mellan Fia och Patrik :) om att går som de vill så blir det bröllop till årskiftet.
Är glad för deras skull även om jag ska erkänna att jag är lite sotis, men min tur kommer den med :)

Nu ska jag åka iväg och fixa lite grejer till i helgen, då vi ska fira mamma som fyller år!

Åh just det! Efter 8 veckor med inneboende så flyttar de idag!! Skönt tycker både vi och dem :)
Ska bli spännande och få se huset. Hoppas jag hinner svänga förbi en snabbis idag. *nyfiken*

Kram på Er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar