söndag 4 december 2011

Helgen då..

Tänkte uppdatera om läget.

I fredags så hade jag och Engla planerat att åka till öppnis för sopplunch. Men efter en bökig natt från henne och en bökig natt från pyret (dessutom så sov jag illa natten innan med) så kände vi inte för att åka. La oss i soffan och tittade på film istället. Sen sov vi en sväng med. laddade inför kvällens partajer istället..

Jag var nämligen på julbord med jobbet. Underbart mysigt och träffa mina fina kollegor igen! God mat och mycket skratt.

Utsidan av restaurang J i Nacka Strand

Björn och Engla satt inte hemma och hade tråkigt för det! De var nämligen bjudna på släktmiddag, hos Björns farbror Micke. Så när jag åkte mot jobbet så svängde jag förbi Björns jobb och lämnade av Engla. Hon fick rita lite medans pappa avslutade jobbet..

Engla o pappa ritar



De hade haft mycket trevligt, alla var där utom jag och två av Björns stora kusiner. Men så blir det ibland och julbordet var bokat sedan länge. Micke och hans flickvän Tina hade en överraskning att avslöja med. De gifte nämligen sig där och då!! Massa GRATTIS till dem.. Trist att jag missade det men men

Kom hem vid 1tiden. Vid 4 så vaknade vi av att Engla var jätteledsen, supervarm och satt och skakade. Björn gick ner för att hämta tempen och alvedon medans jag satt kvar med Engla i knät och sjöng lite lugnande. Då kom kräket :( Stackars min lilla fis ♥ Så det blev lite småkaos.. Men det löste sig det med.. Fick bli en sanering av sängkläder och matta. Vi gick ner hela familjen, så vid 4,30 satt vi i soffan tillsammans och tittade på Nalle Puh filmen..

Resten av dagen så blev det bara soffhäng för hela familjen. Fick ju ställa in våra planer för helgen. Vi skulle ju ha hälsat på Fia och Patrik under lördagen. Mamma och pappa skulle ju komma dit. Idag söndag skulle vi ju ha träffat min fina Camilla med familj.. Vi som hade längtat så! Har ju inte träffat dem på över att år! Varje gång som vi har planerat in och träffas så har något av barnen blivit sjuka. Så är man förvånad att det skulle hända denna gången med?

Inge mera kräk har kommit än det som kom i lördags morse men febern har hållit i sig. Legat runt 38,8
Annars är så har hon varit ganska glad. Dock har hon ju knappt ätit något. Frukosten i lördags åt hon bra med tanke på att hon nyss blivit sjuk, men resten av dagen och idag har det inte varit så mycket, lite vällingen och saft iallafall.. Inte ens glass vill hon ha. Lite chips har hon ätit nu på em iallafall..

Nu ska vi titta på Mamma Mu tycker Engla!

Kram på Er!

1 kommentar:

  1. Stackars Engla, så jobbigt när de små är kräksjuka :(

    SvaraRadera