söndag 11 december 2011

Pyssel och myshelg ♥

Ihelgen har vi haft en pyssel och myshelg..
Vaknade ju 4,30 i lördags och kunde inte somna om :( Så morgonen läste jag lite, gjorde mjölkchokladtryffelsmet, städa köket efter mig, tittade lite på TV, surfade, läste lite och skrev julkort..

När resten av familjen vaknat så åt vi frukost tillsammans. Efter frukosten så bakade vi pepparkakor :)

Mina älsklingar bakar ♥

Engla gjorde mest maskar :)

2 plåtar gjorde vi - lagom tycker jag :)
Koncentrationen är hög när man ska dekorera dem
Alla i familjen fick ett eget hjärta, även pyret

Engla var inte så intresserad av och dekorera,
hon tyckte det var roligare och äta dem istället :)
På eftermiddagen så gjorde vi mjölkchokladtryffeln, samt en vinterkola.

Vi gjorde även pyrets gipsmage. Blev inga foton då vi var själva samt att det slutade lite så dramatiskt med att jag svimmade. Som tur är så höll Björn upp mig och magen var typ klar.. Skulle läggas på ett par bitar till samt härda lite innan man plockade av den egentligen men det klarade inte jag av så det fick göras av Björn i efterhand.. 

Själv hoppade jag in i duschen och så gick jag och la mig för att sova ett par timmar efter det. Skulle ha ätit lite frukt samt sovit innan vi gjorde magen. Men jag mådde ju toppen innan vi började.. Envisa jag!

Här är den iallafall.

Den ska få ligga och härda ett par dagar innan den ska putsas lite på kanterna. Sen hamnar väl den i bokhyllan tillsvidare med Engla´s mage. Ska lägga upp en bild på båda magarna vid tillfälle..

Fick sova hela natten till idag. Lycklig :) Dessutom ända till klockan 8 då Engla kom intassande :)
Idag firade vi 3e advent med att tända det tredje ljuset till frukosten som bestod av tomtegröt..

Efter frukost så tog vi oss en promenad tillsammans. Givetvis råkade jag halka till på en "gömd" isfläck, fick ont i bäckenet efter det :(

Efter promenaden så åkte vi till Kista för att gå på bio! Englas första biobesök! Nalle Puh - Nya äventyr i sjumilaskogen och Engla satt som förtrollad.. Dessutom var det bara vi i biosalongen haha. Så kan det bli när man går på första föreställningen för dagen..

Spännande :)
Efter så gick vi till McDonalds och åt lite lunch innan vi åkte hem. Hade tänkt kolla på julklappar men Engla var trött och jag hade ont..

Resten av dagen så blev det mys hemma. Engla har trotsat en del, speciellt vid påklädnig och vid matbordet.. Suck. Önskar mig tålamod i julklapp!

Gjorde ischoklad och 2 fina försök med att göra mintkyssar. Men det är tydligen är det något jag inte kan. Har försök förut med men ALDRIG lyckats! Suck!!

Julgodis och julkort

Nu väntar sängen, hoppas jag får sova hela natten igen..

♥♥ Vill även passa på och gratta min fina vän Erika som gifte sig med sin fina Claes igår!! 
MASSA LYCKÖNSKNINGAR till Er båda! ♥♥ Hoppas Eran dag blev precis som Ni önskat!

Kram på Er!










2 kommentarer:

  1. Usch jag halkade oxå till på en såndär dum isfläck i torsdags =( Sträckte till bäckenet jag med..Vi kanske ska ta o inhandla broddar ;) Kraam

    SvaraRadera
  2. Gott ert julgodis ser ut :)

    Kanske vi var i Kista samtidigt igår? Vi kom dit lite efter elva gick runt och strövade och åt sen lunch på Max, skulle varit roligt om vi hade setts!

    SvaraRadera