tisdag 13 december 2011

Lucia

Idag är det Lucia - 11 nätter kvar till jul :O

Vi började dagen med att titta på Luciatåget på tv medans vi gjorde oss i ordning för dagen..
Engla fick vara pepparkaksgumma dagen till ära.

Efter lämning på dagis så åkte jag hem och åt frukost och promenerade med Boris. Det går inte fort och inte så långt men idag tog vi golfbanan och där får han ju springa lös så där går det ingen nöd på honom :)

Sen så åkte jag iväg, skulle svänga förbi bolaget och köpa vin till Björn som skulle ha vinlotteri idag.
Svängde förbi hans jobb o lämnade dem där (han vann inget dock) innan jag åkte till Stinsen för att handla lite..

Handlade mest till mig själv :) Amningsbh, amningslinnen och mjukisbyxor och luffsa runt i här hemma efter förlossningen :)

Det var lussemys på dagis på eftermiddagen. Det bjöds på fika, julpyssel och lite sång. Massa mys!

Inget Luciatåg men mysiga julsånger

Dansa med kompisarna var roligt

haha gullunge!

Pyssel,
Kunde göra julkort, smällkarameller och måla pinntomtar

♥ ♥ ♥

Alla barnen fick ett pepparkakashjärta
och en lien julklapp på sin hylla
när det var dags att  åka hem :)

Hemma så lagade vi mat, kycklingsoppa. Eftersom det var tisdag så var ju Erik här och åt med oss. Vi kommer verkligen sakna honom när han flyttar hem till dalarna i början av nästa år.

Efter maten gick grabbarna ner och byggde lite.

Hoppas alla fina har haft en bra Lucia.
Vill även skicka varma grattiskramar till min faster Helena som fyller år idag ♥

Nu ska jag fortsätta titta på älsklingsfilmen som går på 5an - Nörd! Jag vet!

Kram på Er!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag <3 och va fin Engla va i sin dräkt.
    Är det Twigligt som är favvofilmen? Inte sett nån av dom men spelar in den idag :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt pepparkaksgumma Engla var :)

    SvaraRadera